KORAK KOJI JE PROMENIO SLIKU JAVNOG PREVOZA U BEOGRADU GRAĐANIMA ŠTEDI VREME: Informativne table omogućile su bolji pregled linija i organizaciju vremena putnika
Informativne table koje su urađene po uzoru na evropske gradove predstavljaju veliki pomak u javnom prevozu Beograda - one ne samo da su olakšale čekanje prevoza, već su i direktno uticale na bolje organizovanje vremena građana.
Informativne table na stajalištima vozila javnog prevoza u Beogradu predstavljaju veoma kompleksan deo procesa oporavka sistema javnog prevoza u Beogradu. Uvođenje ovih tabli je najavio gradonačelnik Aleksandar Šapić u oktobru prošle godine, a prvih hiljadu tabli je postavljeno početkom decembra.
Prema njegovim rečima, ovo predstavlja istorijski događaj i svojevrsnu revoluciju za javni prevoz u glavnom gradu. Na tablama će biti ažurne informacije o kretanju vozila pa će svaki građanin moći da, s lakoćom, proveri za koliko minuta dolazi vozilo koje čeka. Podaci se odnose na sve linije koje prolaze pored stajališta i iste su kao i oni na aplikaciji za „pametne” telefone. Table su posebno pogodne za starije sugrađane i goste Beograda koji ne koriste ove telefone ili im je lakše da bace pogled na tablu nego da otvaraju aplikaciju.
Na info-tabli putnici se mogu informisati o nazivu stanice, dnevnim, ali i noćnom linijama koje tuda prolaze. Na ekranu se uvek prvo prikazuje linija koja prva dolazi, dok su ispod navedene ostale. Uz tačno vreme dolaska, precizirano je i koliko je stanica svakom vozilu ostalo da prođe do konkretne lokacije.
Digitalne LED table, kakve se viđaju po najvećim evropskim prestonicama, postaće i svojevrsni „trejd mark”
Sve ove informacije do sada su nedostajale, tako da putnik koji čeka određenu liniju na stajalištu sa više opcija za sopstveno krtanje i presedanje nije mogao da planira i računa na linije koje dolaze. Informacije o tome kada je prvo ili drugo sledće vozilo na liniji omogućile su planiranje maršute i vremena putnicima.
Plan je da prestonica bude kompletno pokrivena pametnim info-tablama. Dok se to ne dogodi, obezbeđena je mogućnost da se preko USSD koda dobiju informacije o linijama koje građane zanimaju.
Uz one o prevozu, na tablama će biti prikazane i informacije o vremenu, temperaturi, lokaciji. Kako je rekao gradonačelnik Šapić, vodilo se računa da tabla bude apsolutno u skladu sa dizajnom autobuske stanice koja ima i nadstrešnicu kao i đubrijeru sa specijalnim poklopcem. Digitalne LED table, kakve se viđaju po najvećim evropskim prestonicama, postaće i svojevrsni „trejd mark” Beograda.
„Reč je o novom konceptu lokalne samouprave u vezi sa javnim prevozom, koji ne može da se vidi tek tako, čak ni u najrazvijenijim gradovima Evrope. Table nude informacije o tome za koliko minuta dolazi vozilo za svaku liniju koja tuda prolazi, koliko stanica je udaljeno, rutu, kao i informacije o vremenu, temperaturi, lokaciji”.
Zahvaljujući informacijama na ovim tablama, putnici mogu lakše da planiraju svoje vožnje i da sa mnogo manje nervoze sačekaju autobus. Kada uđu u vozilo, oni preko zvučnika dobijaju informacije o stanici na kojoj se nalaze, kao i onoj koja sledi na konkretnoj liniji. To je važno, pre svega, za slepe i slabovide, ali i za sve druge putnike. Nastavak putovanja i eventualno presedanje mogu da planiraju i dok su u vozilu, putem aplikacije za „smart” telefon.
Informativne table imaju još jednu funkciju, a to je da građani mogu i sami da kontrolišu kako se poštuje red vožnje vozila gradskog javnog prevoza.