ALEKSANDAR ŠAPIĆ O NOVOJ, EFIKASNOJ PRAKSI IZVOĐENJA REKONSTRUKCIJE ULICA: Višnjička postala bulevar u rekordnom roku i uzor za rasterećenje saobraćaja
Rekonstrukcija Višnjičke ulice na Karaburmi završena je tokom leta prošle godine, pre predviđenog roka, nakon čega je ova saobrađajnica postala bulevar, što je doprinelo velikom rasterećenju saobraćaja u ovom delu grada i unapredilo svakodnevni život stanovnika.
Rekonstrukcija Višnjičke ulice na Paliluli je bila jedan od najsloženijih poduhvata kada je reč o samom procesu rada jer ovom saobraćajnicom svakodnevno prolazi veliki broj vozila. Ovo je bio glavni razlog zašto je Grad nastojao da maksimalno skrati rok radova, kako bi građani dolazili što manje u stresne situacije zbog zastoja u saobraćaju: radovi su tekli noću, vikendima, van špica, leti.
Za godinu dana uradili smo preko 500 ulica na teritoriji čitavog Grada."
Tada je gradonačelnik Aleksandar Šapić istakao da je ovde primenjen primer rada koji je podrazumevao da se sinhronizovanim radom svih gradskih i republičkih službi o jednom trošku i u istom vremenskom periodu završi rekonstrukcija uz što manje ugrožavanje svakodnevnog života Beograđana.
Na taj način je prekinuta ona ružna praksa koja je važila u Beogradu decenijama unazad, da svako preduzeće izvodi svoje radove ne obazirući se na to da je neko drugo radilo na istom mestu pre toga, rekao je Šapić.
Prilikom obilaska radova na ovoj ulici Aleksandar Šapić je ocenio da će građanima dodatne saobraćajne trake mnogo značiti jer će smanjiti gužve, te da su za tok, odnosno broj presecanja Višnjičke ulice konsultovani stručnjaci.
„Na taj način je prekinuta ona ružna praksa koja je važila u Beogradu decenijama unazad, da svako preduzeće izvodi svoje radove."
Svako ko ovuda prolazi zna da su gužve ogromne, bilo u pravcu grada ili Višnjičke banje. Ovde ne postoji žuta traka koja je rezervisana za gradski prevoz, a rekonstrukcijom ćemo dobiti po jednu traku sa obe strane ulice, kao i potpuno autonomnu traku za javni prevoz. To bi trebalo značajno da olakša kretanje vozila gradskog saobraćaja u ovom delu grada. U dogovoru sa saobraćajnim stručnjacima predviđen je minimalni broj „presecanja” Višnjičke ulice, koji su do sada usporavali saobraćaj.
Bez obzira na to što su radovi izvođeni u jednoj od možda najkomplikovanijih ulica, kojom na dnevnom nivou prolazi ogroman broj vozila, nijednom nije bio ugrožen svakodnevni život, a Višnjička ulica je najbolji primer kako je moguće širenjem kolovoznih traka povećati protok saobraćaja u Beogradu.
Rekonstrukcijom ove ulice urađena je i jedna od najkompleksnijih realizacija u elektroprenosnom sistemu. Radi se o završetku kablovskog voda u dužini 4,3 kilometra sa nadzemnim naponom od 110 kV, koji povezuje trafostanice „Beograd 1” i „Beograd 6”. Zamenjen je sistem koji je postavljen davne 1969. godine, a na ovom vodu će se snabdevati širi centar grada poput Dorćola i Savskog venca, ali i toplana na Dorćolu, dve bolnice i zgrada Narodne skupštine.
Završetkom treće faze kompletirana je veoma kompleksna rekonstrukcija saobarćajnice koja je dobila šest traka u dva smera. Tom prilikom je gradski menadžer Miroslav Čučković izjavio da je njena dužina oko dva kilometra i 300 metara, te da je na ovaj način Beograd dobio još jedan bulevar.
Po završetku Višnjičke ulice, gde su urađene tri trake po smeru ukupne širine 9,5 metara, odmah su nastavljeni radovi na potezu ka Bogosloviji.
Izvor: Beoinfo