NIJE BEZNAČAJNO DA LI ĆE LOKALNA VLAST PODRŽAVATI POLITIKU ODBRANE NACIONALNOG INTERESA: Aleksandar Šapić gostovao na Radio-televiziji Vojvodine i TV Insajder
U ovom važnom trenutku, u kome se nalazi naša zemlja, nije beznačajno da li će lokalna vlast podržavati politiku odbrane nacionalnog interesa ili će promovisati antisrpsku politiku, istakao je za Radio-televiziju Vojvodine i TV Insajder predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić.
Šapić je naglasio da je Srbija slobodna zemlja, a Beograd slobodan grad koji je u svoje „skute” primao sve ljude, ali ću jasno podvući crtu i reći da nikada neću braniti one koji promovišu antisrpsku i antidržavnu politiku.
Briga o ljudima je nešto na šta sam najponosniji:"
Zato je, kako kaže, mnogo puta ponovio da Beograd treba da ima srpskog gradonačelnika, jer kada kod je bilo tako, bilo je dobro svima, a kada je bilo suprotno, bilo je dobro svima osim Srbima.
– To ne znači da sam šovinista i da sam čovek koji želi da se obračunava sa ljudima drugih vera i nacija. Grad Beograd treba da podržava politiku odbrane nacionalnih interesa i jako mi je žao što među nama danas ne postoji minimum nacionalnog jedinstva oko ključnih nacionalnih tema. To je ono što nismo uspeli da postignemo i to je naša velika sramota – poruka je predsednika Privremenog organa, koji je naglasio da zato predstojeći izbori imaju daleko veći značaj, jer prevazilaze lokalne teme.
Srbija slobodna zemlja, a Beograd slobodan grad koji je u svoje „skute” primao sve ljude, ali ću jasno podvući crtu i reći da nikada neću braniti one koji promovišu antisrpsku i antidržavnu politiku."
Kada je reč o protestima radnika GSP-a, Šapić je objasnio da prvo treba reći da je od 6.000 radnika, koliko ih ima Gradsko saobraćajno preduzeće, protestovalo njih 0,1 odsto, iliti slovom i brojem šest radnika. Nakon toga je rekao da nema problem da i sa njih šest razgovara ako su nezadovoljni, ali o njihovim pravima i uslovima za rad, a ne o politici poslovanja preduzeća.
– Radnici GSP-a, koji su protestovali, govore apsolutno o stvarima koje nisu u njihovoj nadležnosti. Što se tiče sindikalnih prava, uslova za rad i plata, mi smo sa 85 hiljada dinara, koliki je bio prosek kada sam ja došao, došli do toga da vozač sada može da zaradi 118 hiljada dinara. Smanjili smo vozačima sa šest na pet radnih dana, kupujemo nove autobuse. U toku je nabavka 150 novih autobusa i 25 tramvaja, kupili smo 100 novih autobusa i očekujemo da će u sledećih nekoliko meseci biti još nekoliko stotina novih autobusa na našim ulicama. Trudimo se da im maksimalno poboljšamo uslove, nijedan radnik nije otpušten niti će biti – rekao je Šapić, dodavši da sa radnicima neće govoriti o politici upravljanja preduzećem, jer to je onda samoupravljanje.
Kako je rekao, menadžment je dužan da obezbedi prava radnika, ali istovremeno i da snosi odgovornost za vođenje firme.
– Laž je da se dešava privatizacija, javno-privatna partnerstva nisu privatizacija, ona postoje mnogo pre mene. Kapaciteti našeg gradskog saobraćajnog preduzeća su takvi da nisu dovoljni. Ugovori koje ćemo potpisati sa privatnicima biće daleko obavezujući za njih kako bi mogli da sarađuju sa Gradom Beogradom. Moraće da kupe nova vozila, da vode računa o higijeni u njima. U proteklih meseci ispisali smo nekoliko stotina miliona dinara kazni koje niko ranije nije pisao. To su stvari o kojima odlučuje Gradska uprava – istakao je Šapić.
Kupujemo nove autobuse i očekujem da će na jesen na ulicama biti 700 novih autobusa."
Izneo je podatak da je broj zapaljenih autobusa u proteklih pet godina trostruko manji nego što je bio u periodu od 2009. do 2013. godine.
– Da se takve stvari ne bi dešavale, kupujemo nove autobuse i očekujem da će na jesen na ulicama biti 700 novih autobusa – naglasio je predsednik Privremenog organa.
Što se tiče kanalizacije na levoj obali Dunava, Šapić je naveo da je prošlo već pet godina otkako je Evropska investiciona banka dala veliki grant i dobre kreditne uslove, ali s druge strane, ona ima svoje uslove pod kojima taj tender treba da se sprovede. Ali, te uslove niko nije mogao da ispuni do sada, pa je tender padao.
Celo gostovanje Aleksandra Šapića na TV Insajder u emisiji „Intervju" možete da pogledate na linku ispod.
– Kada sam došao na mesto gradonačelnika, obećao sam da ću da prekinem saradnju sa njima, ali je stav države bio da pokušamo još jednom i tada smo promenili komisiju, pa je taj tender ponovo raspisan i u toku je – rekao je Šapić.
Osvrćući se na ono na šta je najviše ponosan i što je uradio kao gradonačelnik, Šapić je istakao da je za ovih osam meseci, koliko traje privremeno finansiranje grada, preuzeo možda malo više odgovornosti na sebe, kako bi pokušao da obezbedi da Beograđani što manje osete izuzetno vanredno stanje u funkcionisanju grada Beograda.
U ovom stanju privremenog finansiranja, u kojem se sada nalazimo, uspeli smo da obezbedimo novac za razne vrste socijalnih mera, koje niko ranije nije uspeo da obezbedi."
– Istorija grada ne poznaje da ovoliko dugo imamo privremeni budžet i da pet ljudi mora da radi stvari koje su ranije radili Skupština grada, Gradsko veće, Kabinet gradonačelnika. Mnogo stvari je završeno za to vreme, a o kojima nisam javno govorio da to ne bi bilo zloupotrebljeno od nekih medija – istakao je Šapić.
U ovom stanju privremenog finansiranja, u kojem se sada nalazimo, uspeli smo da obezbedimo novac za razne vrste socijalnih mera, koje niko ranije nije uspeo da obezbedi, a paralelno smo sprovodili mnoge infrastrukturne i kapitalne projekte, ne ugrožavajući pritom funkcionisanje grada, rekao je Šapić.
Celo gostovanje Aleksandra Šapića u emisji „Pravi ugao" na RTV možete da pogledate na linku ispod.
U proteklih godinu i po dana, Šapić je stavio akcenat na socijalne mere.
– Tu smo napravili najbolju stvar, jer mere koje smo uveli niko nije preduzeo u poslednjih deset godina, a tu mislim na besplatne udžbenike, jeftiniji javni prevoz, na vrtiće, besplatne bazene i mnogo drugih stvari, što je na godišnjem nivou više od 150 miliona evra. Najponosniji sam na brigu o ljudima – rekao je Šapić.
Šapić je takođe istakao da je projekat „Mali metro” najveći kapitalni saobraćajni projekat u Beogradu u poslednjih 50 godina koji menja saobraćajnu sliku grada.
On je dodao da se nastavlja rad na projektu komunalno-bezbednosnih stanica, kako bi se povećala bezbednost dece u školama i vrtićima, napomenuvši da Grad na tome ozbiljno radi i da će projekat za godinu i po dana biti potpuno implementiran.
Izvor: Beoinfo