9e654a39eb94fd059c95fee7d235679f_5446107337.JPG
beograd.rs

beograd.rs

Gradske aktuelnosti

BEOGRADSKI METRO JE NAŠA REALNOST: Prva linija kreće u rad početkom 2029. godine

16.07.2024.

BEOGRADSKI METRO JE NAŠA REALNOST: Prva linija kreće u rad početkom 2029. godine
Veličina Slova

Predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević najavio je danas da će prva linija beogradskog metroa krenuti u rad krajem 2028. godine ili početkom 2029. godine, i dodao da „krtice”, koje će kopati podzemne cevi kojima će ići metro, ulaze pod zemlju 2025. godine.

On je za Tanjug rekao da su radovi na depou Makiško polje već krenuli, što je, napominje on, najkomplikovaniji deo jer je depo mesto odakle će se upravljati čitavim sistemom.

– Kada budu krenule da se rade metro stanice u nadzemnom iskopu i kada građani budu mogli to da vide golim okom, onda će biti jednostavnije. Beogradski metro više nije bajka za Beograđane, to je naša realnost, svakog dana smo sve bliži da ostvarimo taj san – poručio je predsednik gradske skupštine.

Nije metro jedino rešenje za problem saobraćaja u Beogradu, rekao je Nikodijević i dodao da se, pored metroa, takođe radi i na „BG vozu”, koji treba da posluži obodnim beogradskim opštinama i priključi ih što brže i efikasnije metrou.

Hoćemo sada da radimo novu liniju Zemun polje – Surčin i da povežemo beogradski aerodrom. To moramo da uradimo sve do 2027. godine, jer je Ekspo 2027 velika šansa za Beograd. Moramo da osmislimo kako ćemo tako veliki broj ljudi dovesti na Ekspo i vratiti ih – naveo je on.

Nikodijević je rekao da je za funkcionisanje grada u letnjem periodu ključno da se završe projekti koji mogu da se urade tokom leta, poput rekonstrukcije određenog dela ulica, zamena instalacija, kako bi Grad Beograd dočekao 1. septembar spremno.

Predsednik gradskog parlamenta je istakao da se na beogradskim gradilištima tokom letnjih dana, kada su visoke temperature, počinje sa radom dosta ranije nego što je uobičajeno, kako bi radnici u periodu od 12 do 15 časova radili slabijim intenzitetom i ne bi bili izloženi tolikom naporu. Prema njegovim rečima, potrošnja struje u Beogradu u letnjim mesecima je veća nego zimi zbog upotrebe klima-uređaja usled visokih temperatura.

– To su klimatske promene za koje smo svesni da postoje, koje dovode do toga da i u toku noći imamo jako visoke temperature, čak ni tokom noći ne pada temperatura u Beogradu. Klimatske promene su neminovne i najviše se osećaju na području Balkana i Mediterana – dodao je on.

Kako je naveo, 2015. godine je doneta Strategija prilagođavanja Beograda na klimatske promene, u kojoj postoji niz mera koji će Beograd morati u budućnosti da preduzme kako bi se izborio sa klimatskim promenama.

– U budućoj izgradnji naselja i ulica moraće da se primenjuju preporuke iz te strategije, ali za ono što je već napravljeno biće potrebne godine da se to prilagodi sistemu. Ne piše do kada sve to treba da se uradi, ali se na svemu radi – izjavio je predsednik Skupštine grada.

Kada je reč o budžetu Grada Beograda, Nikodijević je istakao da je poseban akcenat stavljen na brigu o ljudima i njihovim potrebama, kao što su besplatni vrtići, i privatni i državni, izgradnja infrastrukture...

Takođe, dodaje on, planirano je i da sledeće godine Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd nabavi 300 novih autobusa i 100 tramvaja, napomenuvši da privatnici po novom ugovoru moraju da imaju nova vozila, ne starija od dve ili tri godine.

– Uslov za raspisivanje novog tendera za privatne prevoznike je da moraju da imaju nova vozila, ne mogu da voze Beograđane u raspalim autobusima, starim 10 godina, i da nemaju klima-uređaje na 40 stepeni. Ko bude ispunjavao te uslove, moći će da učestvuje na tenderu – objasnio je on i apelovao na građane da plaćaju prevoz, kako bi Beograd mogao da ima nova vozila.

Što se tiče buvljaka na Novom Beogradu, Nikodijević je rekao da je buvljak preseljen i da svi koji su radili na buvljaku sada imaju mnogo bolje uslove za rad, napomenuvši da je prethodna lokacija na kojoj se nalazio buvljak prodata i da će na njoj da se gradi komercijalni objekat.

– Razgovarao sam sa direktorom „Pijaca”, išao sam sa njim da obiđem nekoliko pijaca, pored Palilulske, i iznenadio sam se koliko pijaca Stari Merkator lepo izgleda. Kod Bajlonija se radi i metro stanica, pa ćemo morati da uklapamo radove. U planu nam je da naše pijace postanu kao italijanske, multifunkcionalne – najavio je Nikodijević.

Izvor: Beoinfo

Podeli vest