NOVA AUTOBUSKA STANICA BIĆE PRAVA „SAOBRAĆAJNA KAPIJA”, NE SAMO BEOGRADA VEĆ I ČITAVE SRBIJE: Šapić na otvaranju Centralne beogradske autobuske stanice
Gradonačelnik Aleksandar Šapić prisustvovao je danas zvaničnom otvaranju Centralne beogradske autobuske stanice na Novom Beogradu i tom prilikom najavio da će se od ponedeljka u punom kapacitetu sav autobuski saobraćaj preseliti na tu lokaciju, a da je time ispunjeno dato obećanje da će do kraja septembra nova autobuska stanica Beograd početi sa radom.
On je podsetio na sve probleme koji su uzrokovali da gradnja stanice stoji pet godina kao i, kako je rekao, na zapetljanu situaciju sa starim rukovodstvom BAS-a, koju je zatekao kada je došao na mesto gradonačelnika.
– Mi se danas nalazimo na prostoru koji svima nama može da bude na ponos, na mestu koje će da opslužuje čitav grad i koje će biti jedna prava „saobraćajna kapija”, ne samo Beograda već i čitave Srbije – istakao je Šapić.
Gradonačelnik je najavio da će se ovih dana raspisati tender za izradu velike stanične zgrade koja će imati poslovni prostor, veliki trg i još mnogo pratećeg sadržaja.
– Paralelno će se graditi i železnička zgrada, a do 2027. godine imaćemo dva velika objekta koja će biti spojena toplom vezom. Ovo će zaista biti mesto na kojem će na dnevnom nivou prolaziti na desetine hiljada putnika i zato mi je izuzetno drago da smo na obostrano zadovoljstvo uspeli da privedemo kraju ono što je u jednom momentu delovalo kao nerešivo – istakao je prvi čovek Beograda.
„Ovo će zaista biti mesto na kojem će na dnevnom nivou prolaziti na desetine hiljada putnika i zato mi je izuzetno drago da smo na obostrano zadovoljstvo uspeli da privedemo kraju ono što je u jednom momentu delovalo kao nerešivo.”
On je rekao da će od ponedeljka krenuti da se sređuje deo grada gde je do sada bila glavna autobuska stanica, te da će se graditi novi park, garaža, a radiće se i na spajanju Karađorđeve sa Savskom ulicom jer taj deo grada mora da bude daleko tranzitno prometniji.
Do 2027. godine dobijemo novi most čije će ime, nadam se, biti 'Novi srpski most'."
– Tek su se sada potpuno stekli uslovi da možemo da zatvorimo Stari savski most, jer najveći broj ljudi koji ga je koristio to je radio zbog autobuske stanice. Zato očekujemo da suštinski većih saobraćajnih problema nećemo imati jer prebacivanjem čitavog autobuskog saobraćaja na Novi Beograd ne samo da izmeštamo gužve iz centra grada već stvaramo uslove da započnemo radove na ovom mostu, te da ovde do 2027. godine dobijemo novi most čije će ime, nadam se, biti „Novi srpski most”. I zato ostajem pri tvrdnji da grad Beograd, do kraja mandata ove gradske uprave, za dve-tri godine po mnogo čemu neće biti ni nalik onome što je danas – naglasio je Šapić.
„Mi se danas nalazimo na prostoru koji svima nama može da bude na ponos, na mestu koje će da opslužuje čitav grad i koje će biti jedna prava „saobraćajna kapija”, ne samo Beograda već i čitave Srbije”
Do kraja mandata ove gradske uprave, za dve-tri godine, Beograd po mnogo čemu neće biti ni nalik onome što je danas."
Gradonačelnik je rekao da se nova stanica prostire na 31 hiljadu kvadratnih metara, ima 65 perona, kao i prostor za odlaske i dolaske autobusa.
– Napravljeno je posebno proširenje iz Ulice Jurija Gagarina, otvorene su i posebne linije, o čemu će građani biti blagovremeno obavešteni, a koje će namenski dodatno saobraćati ka autobuskoj stanici. Potrudićemo se da sredstvima javnog informisanja dostavimo što više informacija kao bi građani bili upoznati. BAS je štampao flajer koji će biti deljen na novoj stanici, staroj stanici, a u dogovoru sa organima Opštine Novi Beograd i ova opština će deliti te flajere. Prioritet nam je bio da prebacimo autobuski saobraćaj i sve ono što je neophodno kako bi se on kvalitetno odvijao – rekao je Šapić i tom prilikom zahvalio svima koji su učestvovali na ovom za grad izuzetno važnom projektu, te poručio da se, kada je cilj zajednički i kada nešto želi da se uradi, onda u tome i uspe.
Šapić je istakao da je izmeštanjem autobuske stanice na Novi Beograd napravljena reorganizacija, te će tako devet linija iz Grocke, Mladenovca i Sopota dolaziti Avalskim putem, a linije iz Mladenovca koje dolaze auto-putem će moći Gazelom da prođu direktno do stanice. Linija 860 će ići do Beograda na vodi, dok će ostale iz drugih naselja Obrenovca dolaziti preko Mosta na Adi, a linije 580 i 581 iz Lazarevca će sa stajalištem kod Sajma ići preko Gazele.
– Ovde inače već imamo autobuse 85, 89, 94, 95, E6, 60, 67, 93 i druge, kao i tramvaje 7, 9, 11, 13, a učinićemo sve da građane obavestimo što kvalitetnije o svim mogućnostima za što bolju povezanost. Stara autobuska stanica je po svim parametrima bila neuslovna i nije mogla da prati razvoj Beograda. Mislim da će povezanost biti dobra, a u naredne dve godine, izgradnjom novog mosta, proširenjem bulevara i drugim saobraćajnim rešenjima, ona će biti još svrsishodnija i efikasnija. Za koji mesec ćemo biti i na stajalištu „Jug”. Projekat je urađen i sprovodi se u dogovoru sa BAS-om, što će takođe biti veliki iskorak koji do sada nije postojao, a kasnije ćemo to isto da uradimo na još nekoliko mesta u gradu – rekao je Šapić, podsetivši da je ispunjeno dato obećanje da će do kraja septembra autobuska stanica Beograd biti spremna za saobraćaj.
Generalni direktor BAS-a Boban Kovačević je rekao da autobuska stanica, po mnogo čemu jedna od ključnih tačaka bilo kog velikog grada, počinje da radi na zadovoljstvo svih korisnika. On je pojasnio na koji način će građani moći da dođu na parkinge za dolazne i odlazne perone, te na koji će način moći da priđu stanici kako bi preuzeli pakete i pošiljke.
Video-materijal možete preuzeti ovde.
Izvor: Beoinfo