shutterstock_2156116341.jpg
shutterstock

shutterstock

Gradske aktuelnosti

SAOPŠTENJE REPREZENTATIVNIH SINDIKATA GSP-A „BEOGRAD”: Obraćanje povodom kampanje obmanjivanja javnosti

17.10.2024.

SAOPŠTENJE REPREZENTATIVNIH SINDIKATA GSP-A „BEOGRAD”: Obraćanje povodom kampanje obmanjivanja javnosti
Veličina Slova

Povodom kampanje obmanjivanja javnosti koja traje duže vreme, Samostalni sindikat GSP-a „Beograd” i Sindikat radnika zaposlenih u GSP-u smatraju svojom obavezom da se obrate građanima Beograda, korisnicima usluga javnog prevoza, navodi se u saopštenju iz ova dva reprezentativna sindikata.

Naime, više ljudi koji se predstavljaju kao zastupnici interesa zaposlenih u GSP-u, niti rade u GSP-u, niti su ikada radili u GSP-u, i zastupaju ukupno 42 radnika, što je 0,007 odsto od broja zaposlenih u Gradskom saobraćajnom preduzeću, svakodnevno u sredstvima javnog informisanja, na televizijama i društvenim mrežama iznose teške laži i na taj način uznemiravaju i zaposlene u preduzeću i javnost.

Stalno slušamo priče da se pogoni GSP-a gase, da sledi veliko otpuštanje zaposlenih, da su sve autobuske linije otete od GSP-a, da se GSP privatizuje i da se svodi samo na tramvaje i trolejbuse. Pričaju da su vozila neispravna, da građani nisu bezbedni u vozilima itd. Sve ovo dovodi do toga da su zaposleni u preduzeću uplašeni za svoju egzistenciju, a građani za bezbednost u vozilima.

Za sve to, priznajemo, snosimo deo krivice, jer se nismo obazirali na to medijsko bombardovanje neistinama i izmišljotinama. Nismo se do sada oglašavali na ovaj način, s obzirom na to da nismo slutili da će ovo otići ovako daleko i da se, poput gebelsovskih metoda, više puta ponovljena laž pretvara u „istinu” koja plaši narod.

Kao dva jedina reprezentativna sindikata, koja predstavljaju više od 4.700 zaposlenih u GSP-u ili preko 85 odsto zaposlenih, želimo da demantujemo laži i kažemo istinu.

Istina je da se vodi prljava politička kampanja protiv GSP-a i Grada Beograda na razne načine, a jedan od njih je forsiranje lažnih predsednika sindikata u medijima, gde iznose neistine i izmišljotine, a zauzvrat dobijaju ozbiljnu finansijsku nadoknadu. Posle određenih nesporazuma uspostavili smo izuzetno dobru saradnju sa gradonačelnikom Aleksandrom Šapićem i kabinetom gradonačelnika, koja traje i unapređuje se već više od godinu i po dana. Takođe, uključeni smo kroz socijalni dijalog sa rukovodstvom Grada i menadžmentom preduzeća u sva bitna dešavanja u vezi sa Javnim komunalnim preduzećem GSP „Beograd”.

Ovim dijalogom postigli smo sledeće:
Vozni park preduzeća se obnavlja i nikada do sada nismo imali toliko novih vozila. U GSP stiže 150 novih, gasnih autobusa, a očekujemo da će iduće godine biti nabavka za još 250 novih autobusa. Sa do sada nabavljenim vozilima kompletno će biti obnovljen autobuski vozni park.
– Očekuje se isporuka 25 novih tramvaja, od kojih će prvi stići već na proleće 2025. godine, a uskoro se raspisuje i tender za još 100 novih tramvaja.
– Uskoro će biti raspisan tender za nabavku 80 novih trolejbusa.
Zarada vozača je više puta povećana u pomenutom periodu, a najnovije povećanje primenjuje se od 1. oktobra. Isto se odnosi i na radnike u održavanju i još neke kategorije zaposlenih koje su usko vezane za saobraćaj (dispečeri, instruktori...). Takođe, u planu je i povećanje zarada za otpravnike i još neke kategorije zaposlenih (referenti saobraćaja i dr) od januara 2025. godine. Sva ova povećanja su mimo onih koje propisuje država, odnosno kolektivni ugovor.

Sve ovo, uz komentar da nismo zadovoljni u potpunosti i da će na temu zarade vozača, održavanja i još nekih kategorija zaposlenih biti još razgovora i pregovora, da ne bi odlazili iz Srbije, jer su to deficitarna i jako bitna zanimanja, jer prevoze nas i našu decu, naše sugrađane i jako je bitno da vozač bude zadovoljan i fokusiran samo na vožnju, a ne, kao nekad, da razmišlja da li će imati svom detetu da kupi kiflu za doručak i slične stvari. U preraspodeli linija, ukupan broj vozila GSP-a biće nešto manji, jer je to jedini način da vozači imaju dva slobodna dana i voze odmorni, dakle optimizovan je broj u skladu sa resursima preduzeća. Kada stignu nova vozila koja smo pomenuli, smanjivanjem intervala povećavaće se i broj vozila GSP-a na ulicama i doći će do broja koji imamo u ovom trenutku, uz uslov da obezbedimo potreban broj novih vozača u roku od godinu dana.

I sve ovo verovatno je dugačko za čitanje, ali je najkraće moguće. Treba i može sve gore navedeno da se obrazloži detaljnije, što će se realizovati uskoro gostovanjem u televizijskim emisijama i davanjem intervjua za štampane medije, kao i putem socijalnih mreža. Uglavnom, ukratko smo istinu prezentovali brojkama i činjenicama, i to je najbolji način za odgovor na izmišljotine i neistine.

Kroz istoriju su mnogi pokušavali da uruše i rasture GSP, ali nikad kao ovakve komične spodobe koje se lažno predstavljaju.

Naša dva sindikata imaju legitimaciju i nastavljamo da se borimo za unapređenje GSP-a i kvalitet saobraćaja u Beogradu. Svaki problem koji imamo prvo ćemo izneti pred Upravu Grada Beograda i verujemo da ćemo ga uspešno prevazići. Ukoliko ne prevaziđemo problem, onda ćemo se obraćati javnosti.

Zaposlenima poručujemo da ne brinu, jer neće biti nikakvog gašenja pogona niti otpuštanja, a imaćemo mnogo novih vozila, povećane zarade i poboljšane uslove rada.

Gradonačelniku Šapiću i Gradskoj upravi Grada Beograda zahvaljujemo na saradnji i razumevanju, pohvaljujemo sve ove izuzetne rezultate i planove, ali i poručujemo da ćemo morati još puno zajedno da razgovaramo i pregovaramo kako bismo došli do zadovoljavajućeg stepena standarda zaposlenih, posebno vozača i radnika u održavanju, navodi se u saopštenju reprezentativnih sindikata GSP-a.

Izvor: Beoinfo

Podeli vest