U POSLEDNJIH NEKOLIKO DECENIJA NIJE POSTOJALA SOCIJALNO ODGOVORNIJA GRADSKA UPRAVA OD SADAŠNJE: Gradonačelnik Šapić za RTS
Politika socijalnih mera i izgradnja velikih infrastrukturnih projekata radi rešavanja decenijama nagomilanih saobraćajnih problema akcenti su u radu gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića, koji je danas sumirao rezultate za protekle dve i po godine, odnosno 111 dana novog mandata.
– U poslednjih nekoliko decenija nije postojala „socijalnija” Gradska uprava i uspeli smo da obezbedimo između 150 i 200 miliona evra godišnje, koje kroz različite socijalne mere dajemo Beograđanima. Istovremeno, nijedna stvar koja je ranije postojala danas ne nedostaje. To se u upravljanju finansijama zove racionalizacija, organizacija i postavljanje prioriteta, ali i korišćenje političkog autoriteta da se „iseku” nepotrebni troškovi – rekao je Šapić za Radio-televiziju Srbije.
Tokom prethodne decenije naš glavni grad dobio je više od 250 hiljada automobila i urbanistički se znatno promenio zbog razvoja pojedinih delova. Sve su to razlozi da rešavanje nagomilanih saobraćajnih problema takođe bude u fokusu, naveo je Šapić.
– Trudim se da „trovačku” atmosferu koja vlada u našem društvu i medijima ostavim sa strane jer znam da će na kraju ostati samo rezultat i ono što se konkretno vidi, a to nekada nije lako. Kada je reč o kapitalnim projektima, neke stvari zavise od Grada Beograda, a neke ne. Najveće kapitalne projekte oduvek je u glavnom gradu finansirala Vlada Srbije, pa tako i predstojeće, među kojima je metro kao ključni nacionalni projekat. Prema informacijama koje imam, sve ide svojim tokom i nadam se da ćemo prvu liniju dobiti u roku koji je planiran. Ali ono što do tada treba da se uradi tiče se uklanjanja Starog savskogi izgradnju novog srpskog mosta na toj lokaciji – kazao je gradonačelnik.
Šapić je podvukao da su preduzete sve mere kako bi saobraćaj što bolje funkcionisao tokom uklanjanja Starog savskog mosta. Osim kružnih tokova koji su urađeni u Novom Beogradu, proširene su i brojne ulice kako bi se pripremilo uklanjanje ovog mosta.
– U poslednje dve godine, po pitanju saobraćajnih rešenja, uradili više nego u prethodnih dvadeset, a i dalje nastavljamo da radimo. Ne postoji grad na svetu, veličine Beograda, u kojem živi dva miliona ljudi i koji nema metro, a da se brže prolazi nego kod nas. Intenzivno radimo na tome da ljudi što manje osećaju zagušenja koja će biti sve veća jer se enormno povećava broj automobila – rekao je Šapić.
Znam da će na kraju ostati samo rezultat i ono što se konkretno vidi, a to nekada nije lako."
Gradonačelnik je podsetio da je u Novom Beogradu prošireno više ulica, kao što je vertikala u Bulevaru Zorana Đinđića, od kružnog toka do Studentske ulice koja je proširena za jednu traku, te od Studentske preko Tošinog bunara, Zemunske do ulaza u Vojvođansku ulicu, što se završava do kraja godine. Rešenja se prave i za stari deo grada kako bi saobraćaj bio protočniji. Tako je prošireno stajalište na Zelenom vencu, Karađorđeva je učinjena ponovo prohodnom, a takođe se ponovo u saobraćaj pušta i Vasina ulica.
– Preuzeću potpunu odgovornost za sva saobraćajna rešenja u našem gradu, ali se neću konsultovati sa onima koji ne prate savremene saobraćajne trendove u velikim gradovima sveta i čija su rešenja zastarela. Živimo u vremenu u kojem smo se podelili na rovove, nikoga ne interesuje istina. Imam tu vrstu slobode i komoditeta da me ne interesuje dnevnopolitički marketing i rejting, te svoje znanje i iskustvo mogu da iskoristim u interesu Beograđana – rekao je prvi čovek srpske prestonice.
Šapić duboko veruje da će Beograd u naredne četiri godine, naročito sa „Ekspo izložbom” koja bi trebalo da bude kulminacija, da se promeni u meri u kojoj se nije menjao u poslednjih petnaest godina.
– Tada ćemo biti nadomak metroa, imaćemo novi srpski most, kao i tunel sa dve cevi. To je ideja na kojoj sam uporno pre godinu i po dana insistirao, da se veže sa izgradnjom novog mosta – rekao je on i dodao da se sa radovima na izgradnji tunela praktično započelo, jer je u toku izmeštanje instalacija.
Probijanje tunela počeće sledeće godine, kada će „krtica”, koja će ući iz Bulevara despota Stefana, izaći kod Ekonomskog fakulteta. Novi srpski most biće otvoren početkom 2027. godine, a nakon godinu i po dana biće pušten u rad i tunel, čime će suštinski biti promenjena saobraćajna infrastruktura prestonice, najavio je Šapić.
Kako je istakao, nada se da će do kraja njegovog mandata obnoviti ceo vozni park javnog prevoza, a možda i ranije, što, kako je naveo, niko nikada nije učinio.
– Ja ću to da izguram kako znam i umem. Drastične promene su već urađene, očekujem da ćemo za dve i po godine imati sve nove tramvaje, trolejbuse i autobuse, da ćemo još značajnije smanjiti troškove javnog prevoza prema sugrađanima, a danas već imamo najjeftiniji prevoz u Evropi – rekao je i napomenuo da se red vožnje u centru grada uredio jer nema mogućnosti za manipulisanje od strane dispečera.
Nastavićemo sa socijalnim merama, ali istovremeno i nikad većim infrastrukturnim ulaganjima, istakao je Šapić.
– To je moguće jer mislim da znam kako treba da se kvalitetno rasporede budžetska sredstva kojima raspolažemo. To je stvar zanata i zato mislim da je važno da, kada se bavite lokalnom politikom, pre nego što dođete na to mesto ipak treba da budete u toj oblasti. Pre nego što sam došao na mesto gradonačelnika skoro 13 godina bio sam u lokalnoj samoupravi, a to su neke stvari koje ne mogu da prođu bez realnog znanja – rekao je Šapić.
Govoreći o pripremama Beograda za predstojeće praznike, gradonačelnik je naglasio da su u poslednjih godinu i po dana pojačani programi koji se putem različitih manifestacija dešavaju na beogradskim ulicama, te da Beograd treba da bude grad koji živi čitave godine.
– Imaćemo i organizovan doček Nove godine, kao i različite manifestacije u okviru „Beogradske zime” koju organizuje Grad Beograd. Sve je više turista, mislimo da Beograd zaista postaje centar, i volim da kažem Njujork Jugoistočne Evrope, a u interesu svih nas je da bude što više turista jer to na kraju završi u džepovima Beograđana i u gradskoj kasi – zaključio je prvi čovek srpske prestonice.
Izvor: Beoinfo