ZAVRŠAVAMO INFRASTRUKTURNE PROJEKTE KOJI ĆE SUŠTINSKI PROMENITI SLIKU GRADA: Predsednik Skupštine Grada Beograda Nikola Nikodijević gost na TV K1
Beograd je poslednjih godina krenuo u ozbiljan investicioni ciklus, koji će se nastaviti i u budućnosti, tako da nas čekaju ozbiljni infrastrukturni projekti koji će suštinski promeniti sliku grada, rekao je gostujući na TV K1 predsednik Skupštine Grada Beograda Nikola Nikodijević.
On je podsetio da se najveći broj infrastrukturnih projekata finansira iz budžeta Grada, dok se najveći kapitalni projekti poput metroa finansiraju uz pomoć Vlade Srbije, jer je prosto nemoguće da jedna lokalna samouprava finansira ovako velike projekte.
– Iz budžeta Grada se finansira deo infrastrukture kada je u pitanju EKSPO, a tu takođe spadaju i izgradnja novog mosta, tunel Dunavska–Savska trasa, koji treba da poveže Novi Beograd i Karaburmu, izgradnja izložbenog prostora, nacionalnog stadiona. Uz sve ove projekte, gradimo i celokupnu infrastrukturu za taj deo grada i to će biti pravac kojim će se razvijati Beograd u narednim godinama i decenijama. Radimo gradsku železničku infrastrukturu na trasi budućeg metroa, a na taj način će se povezati opština Surčin i nacionalni stadion sa centrom grada. Svi ovi projekti suštinski menjaju sliku našeg grada, a najznačajniji među njima je svakako metro – poručio je prvi čovek gradskog parlamenta.
Nikodijević je istakao da je gradnja metroa najteža prilikom projektovanja, te da će sve biti mnogo brže kada krtice počnu da kopaju tunele.
– Očekujem da će metro biti gotov do 2029. godine, a da će početi sa radom 2030. godine, jer će šest meseci trajati testiranje sistema. Sve što smo započeli, završićemo – rekao je on.
Komentarišući usvojeni budžet na prethodnoj gradskoj skupštini, Nikodijević je rekao da je moguće da neki projekti zakasne sa realizacijom jer su cene na početku izrade okvirne i podložne promenama u zavisnosti od opšteg stanja na svetkom tržištu.
– To je nemoguće predvideti, radimo predračune, a do okončanja javne nabavke na svetskom tržištu se sve promeni nekoliko puta, kao što je na primer bio slučaj sa izgradnjom metroa u Solunu – rekao je Nikodijević.
On je pojasnio da će svi infrastrukturni projekti oko EKSPO-a biti završeni na vreme, jer su oni uslovljeni rokovima za otvaranje tako značajne manifestacije za našu zemlju.
– Tu se pre svega misli na izložbene paviljone, nacionalni stadion, železnicu od Prokopa do Surčina, ali i sve propratne sadržaje, od izgradnje saobraćajne i komunalne infrastrukture do izgradnje hotela koji finansiraju privatni investitori, a koji su neophodni za organizaciju tako velikog događaja – pojasnio je Nikodijević.
Govoreći o besplatnom javnom prevozu u Beogradu od januara 2025. godine, Nikodijević je istakao da se prevoz devedesetih godina tretirao kao socijalna kategorija, te da posle toga niko nije imao hrabrosti da uvede red i da se uhvati ukoštac s tim.
– Ako je već prevoz socijalna kategorija, stav gradonačelnika je bio da bude potpuno besplatan. Na godišnjem nivou se od prodaje karata prihodovalo oko četiri milijarde dinara – rekao je Nikodijević i dodao da nijednu socijalnu kategoriju u poslednjih deset godina Grad nije ukinuo, već se povećavao obim sredstava i obim korisnika socijalnih davanja.
On je istakao da se stalno radi i na obnavljanju voznog parka gradskog prevoza i dodao da je deo linija ugovorom dodeljen privatnim prevoznicima koji moraju da poštuju stroge odredbe ugovora sa Gradom Beogradom.
– Privatni prevoznici su novim ugovorom sa Gradom dobili obavezu da imaju nova vozila. Ukoliko koriste vozila starija od pet godina, mi im onda manje plaćamo po kilometru. Kada je u pitanju GSP, naručili smo 150 autobusa na gas, od kojih je 30 već stiglo, a ostalih 120 će sukcesivno stići do aprila. Naručili smo i 25 novih tramvaja. Pored toga, na sednici Skupštine grada doneli smo odluku da polako prelazimo na električne autobuse umesto trolejbusa zato što nam daju mnogo veću autonomiju u radu, jer nisu vezani za linije kao do sada – zaključio je Nikodijević.
Izvor: Beoinfo