NE ODUSTAJEMO NI OD JEDNOG PROJEKTA, UNAPREĐUJEMO JAVNI PREVOZ I POVEĆAVAMO BEZBEDNOST U ŠKOLAMA: Gradonačelnik Šapić na konferenciji za novinare u Starom dvoru
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je danas na konferenciji za novinare u Starom dvoru važne projekte koji su završeni i najavio realizaciju novih, među kojima su najznačajniji projekti u oblasti saobraćajne infrastrukture i javnog prevoza, te naglasio da se ni od jednog projekta nije odustalo, a radi se više nego ikada.
On je podsetio da su u toku radovi na Trgu Nikole Pašića, gde se širi kolovoz, kao i na garažama u Vlajkovićevoj i Skerlićevoj. Govoreći o projektima koje je Grad završio, naveo je rekonstrukciju Ulice Dragoslava Jovanovića, Bulevara Zorana Đinđića, Prizrenske ulice, proširivanje stajališta na Zelenom vencu. Najavio je takođe novo idejno rešenje za raskrsnicu kod Studentskog grada, a do kraja godine spajanje Karađorđeve sa Bulevarom Vudroa Vilsona, kao i završetak radova na kružnom toku koji spaja Bulevar Vudroa Vilsona i Bulevar vojvode Mišića.
– U toku je rad na idejnim rešenjima za Sarajevsku, Balkansku, Ulicu admirala Geprata, Nemanjina, Kneza Miloša i očekujemo da će svi ovi radovi početi u toku 2025. godine – istakao je gradonačelnik.
Prema njegovim rečima, kružni tok kod Trga republike će početi da se radi kada se bude završio deo kod Terazija, a kako je rekao, odustalo se od kružnog toka kod Igumanove palate jer se ispostavilo da postoji rizik zbog podzemnih prolaza.
Što se tiče izgradnje novog srpskog mosta, dodao je Šapić, sve se sada realizuje po dinamici nakon prvih mesec dana kašnjenja.
– Ako sve bude kako treba, trebalo bi da se Stari savski most ukloni do proleća i da već prve obrise novog mosta možemo da vidimo krajem ove ili početkom 2026. godine. Radimo na završetku projektovanja saobraćajnice koja se nalazi sa novobeogradske strane i koja treba da spoji Bulevar Vladimira Popovića sa kružnim tokom na Brankovom mostu, tako da će tu biti tri kružna toka – na kraju Bulevara Zorana Đinđića, zatim na uglu Bulevara Vladimira Popovića i na Brankovom mostu. Ta tri kružna toka će verovatno biti najopterećenija kada se odlučujete na koji ćete most da krenete – rekao je Šapić.
Prema njegovim rečima, očekuje se početak izgradnje tunela do kraja februara, a prvih godinu dana će biti izmeštanje instalacija.
– Za sada nema kašnjenja i izuzetno sam srećan što nismo odustali od mosta kako su neki razmišljali. Konačno će taj deo grada sa završetkom Savske ulice i radovima u tom delu biti ponovo uključen u saobraćaj kao nikada ranije. Dok su tu bile autobuska i železnička stanica, uvek je bio kolaps – naveo je Šapić.
On je rekao da autobuska stanica uveliko funkcioniše, te da je raspisana javna nabavka za staničnu zgradu za koju se očekuje da će biti paralelno gotova sa železničkom zgradom do kraja 2027. godine.
– Imamo autobusku stanicu koja je jedna od najboljih i najreprezentativnijih u Evropi, na šta sam izuzetno ponosan. Što se tiče stajališta „Jug”, očekivao sam da će biti brže, ali naravno da se ni od čega nije odustalo, pa ni od toga. U međuvremenu smo shvatili da poziciju gde se nalazi „Parking servis” i stajalište koje smo planirali treba da rotiramo. U toku je taj proces da bi vozila mogla lakše da se isključe sa auto-puta i ponovo uključe ka Nišu. Radovi na premeštanju kreću za sedam dana. Nismo odustali od stajališta „Jug” i nadam se da ćemo vrlo brzo biti u prilici da omogućimo da dobar deo saobraćaja ka jugu tu staje, a potom bismo ukinuli divlja stajališta kod Autokomande koja prave velike gužve u saobraćaju. To ne možemo da uradimo dok ne obezbedimo stajalište „Jug” – pojasnio je Šapić.
Gradonačelnik je naglasio da semafori na Autokomandi nisu pušteni u rad, već su 15 minuta radili kako bi se povezala struja.
– Očekujemo da ih pustimo sledećeg vikenda. Sada ćemo imati semafore u kružnoj raskrsnici, što do sada nije bio slučaj nigde u Srbiji. Još uvek od Saobraćajnog fakulteta nismo dobili o tome projekat iako su nam rekli da misle da tu ne treba postaviti semafore. Kružni tokovi su neophodnost. Na Autokomandi je frekventan i opterećen saobraćaj i postoje pravci odakle ne može tek tako da se uđe u kružni tok. Posle puštanja semafora u rad i prvog prilagođavanja, očekujem da će ljudi iz nadležnog sekretarijata da prate i vide koliko koji semafor treba da radi – rekao je Šapić.
Šapić je najavio da će sledeće nedelje biti predstavljena prva faza velikog bezbednosnog projekta, o čemu se razgovara već dve i po godine.
– Postavili smo kamere u dvorištu svih osnovnih škola sa posebnim softverom, a komandno-bezbednosni centar nalazi se u Tiršovoj, gde će se pratiti i rad saobraćajnih kamera. Taj sistem može da detektuje vatreno i hladno oružje, a predstavićemo i način na koji će naše obezbeđenje biti povezano sa policijom. Počeli smo isti posao i sa vrtićima i očekujemo da do jeseni uspemo da uvežemo ceo sistem i sa vrtićima – rekao je Šapić.
Gradonačelnik je istakao i da se nastavlja izgradnja garaža u Vlajkovićevoj i Skerlićevoj ulici, a od projekata koji su u planu posebno je ukazao na Bezistan.
– Čekamo još jednu saglasnost vlasnika i onda možemo da krenemo u projektovanje i uređenje i ovog prostora, jer bi zaista bila šteta da pored uređenog Trga Nikole Pašića i okolnih saobraćajnica ne uredimo i taj prostor – istakao je on.
Govoreći o pešačko-biciklističkom mostu, gradonačelnik je napomenuo da je dobijena saglasnost nadležnog ministarstva.
– Budući da će to biti finansirano novcem EBRD-a, očekujemo da ćemo ove godine raspisati nabavku za projektovanje i izvođenje. Radi se o mostu, širine 16 metara, samo za bicikliste i pešake, i od momenta raspisivanja se očekuje izvođenje u vremenu kraćem od dve godine – kazao je Šapić.
Kada je reč o Zoološkom vrtu na Adi Ciganliji, Šapić je naglasio da je konkurs završen i da je bilo dostavljeno osam predloga.
– Komisija je odabrala pobedničko rešenje i sada je na redu izrada kompletnog projekta. Naravno, tamo treba osloboditi prostor, jer trenutno imamo 500 porodica koje tamo žive i 274 divlja objekta, ali će taj prostor prema planu svakako biti mnogo bolje i humanije mesto nego što je sada, a planirani pešačko-biciklistički most će upravo biti jedan od novih prilaza ka prostoru – rekao je Šapić.
Kako je istakao, prvo idejno rešenje postoji za Parisku ulicu, gde će biti napravljena velika pešačka zona koja će se spojiti sa Knez Mihailovom.
Kada je u pitanju nastavak radova u Bulevaru patrijarha Pavla, Šapić je istakao da sutra ističe rok za dodeljeni posao određenoj firmi i ukoliko ne bude novih žalbi, trebalo bi da radovi počnu u roku od mesec dana, sa rokom završetka za 12 meseci.
– Očekujemo da uskoro budu završeni radovi na velikoj rekonstrukciji vodovodne mreže u Drajzerovoj ulici, koja traje već nekoliko meseci. Nakon toga, Drajzerova će biti proširena na tri trake, što će se isto dogoditi i sa delom Bulevara vojvode Mišića, jer sa Bulevarom patrijarha Pavla neće biti potrebe za više traka. Konačno ćemo čitav taj deo Rakovice i Voždovca saobraćajno rasteretiti. U narednih mesec dana trebalo bi da sa Vladom potpišemo ugovor za tunel od Autokomande do Senjaka. Tunel bi omogućio da se nakon prelaska Mosta na Adi desno skreće za Banovo brdo i Požešku ulicu, a levo za tunel koji „izlazi” ispod Autokomande. Taj posao je bio „zakočen” više od 10 godina, ali je posle velikog truda, koji su uložili Grad, Vlada i Vojska, napravljen pomak koji će omogućiti realizaciju – istakao je Šapić.
Govoreći o situaciji sa javnim prevozom i nabavci novih vozila, Šapić je naglasio da je raspisana javna nabavka za 300 novih autobusa i 100 tramvaja.
– Od 150 autobusa koje smo naručili, krajem prošle godine stiglo je 70, a ostatak očekujemo do kraja proleća. Trebalo bi da prvi tramvaji stignu u martu ili aprilu, dok se ceo kontingent od ukupno 25 očekuje u roku od godinu i po do dve godine. Planiramo da uradimo i reparaciju „španskih tramvaja”, jer su u prilično lošem stanju. Dakle, ukupno u narednim godinama Beograd nabavlja 125 novih tramvaja i reparira 25 postojećih, a da ne zaboravimo i kompletnu obnovu autobuskog voznog parka. Ne bi trebalo zaboraviti ni da je Grad nametnuo obavezu privatnim prevoznicima da obnove vozni park i da nemaju vozila starija od pet godina. Sve navedeno znači da bi do 2027. godine u javnom prevozu bila samo vozila stara do dve i po godine – rekao je gradonačelnik.
Šapić je podsetio da je preostalo da se reši nabavka trolejbusa ili elektrobusa.
– Mislim da ćemo izabrati elektrobuse imajući u vidu da nam je stigao predlog za javno-privatno partnerstvo u kojem su istaknuti argumenti koji govore u prilog elektrobusa. Kada je u pitanju preuzimanje linija javnog prevoza od privatnika, jasno je da GSP u ovom trenutku nema ni dovoljno vozača, ni dovoljno vozila da „pokrije” sve linije. To je osnovni razlog zbog čega su privatnicima ponuđene te linije. Kada bi Grad u ovom trenutku sve preuzeo na sebe, 40 odsto linija ne bi radilo. Privatnicima smo drastično pooštrili uslove za učestvovanje u poslu i na taj način došli do optimalnog broja vozača i autobusa u GSP-u. Kada su elektrobusi u pitanju, nije tačno da bi trolejbuski depo na Dorćolu prestao da bude u vlasništvu Grada ili da bi bilo koji radnik izgubio posao. Nijedan radnik nije izgubio posao u GSP-u otkada sam na mestu gradonačelnika. U januaru 2022. godine, prosečna plata vozača bila je 82.125 dinara, a sada je 142.624. U istom razdoblju, tehničkom osoblju povećana je plata sa 66 na 114 hiljada dinara. Takođe, umesto šest, rade pet dana nedeljno. Paralelno sa tim, mesečna karta je sa 5.000 dinara, u vreme kada sam preuzeo funkciju gradonačelnika, došla na nula dinara. Od 2012. do 2022. godine nabavljeno je 550 novih autobusa, a u poslednje dve godine isto toliko – rekao je Šapić.
Fotografije možete preuzeti ovde.
Video materijal možete preuzeti ovde.
Izvor: Beoinfo