UPRKOS PATNJI RUŽA ODBIJA DA IZGUBI SVOJU RANJIVOST I LEPOTU! Prva izložba Lune Bognar
Prva samostalna izložba Lune Bognar "66" u Maloj geleriji Ulupuds-a koja će svečano biti otvorena 31. avgusta sa početkom u 19 časova. Ovaj novi koncept izložbe možete posetiti sve do 12. septembra. Projekat čine tri modela unikatne odeće, modne skice, crteži, kao i modne fotografije.
Gde se održava
Mala galerija Ulupuds-a
Kada se održava
31. avgusta - 12. septembra
Koncept se izrodio iz velikog bola i suza, probijao kroz inspiracije stakla, keramičkih pločica i prvenstveno, vode. Nasta(ja)lo je ženstveno otelotvorenje ruže. Bunt i nežnost. Ideja je bila preneti emotivnu liniju koja se nalazi nakon povređenosti, a pre izlečenja. Zbog toga se provlači motiv ruže u vidu dezena, intervencija zihernadlama, kao i crtanih tetovaža. Metaforično – poput cveta, ona se brani. Primesama panka, odvažnošću i stavom. Takođe, uprkos patnji, odlučno odbija da izgubi svoju ranjivost i lepotu.
Glavni akcenti su na korsetima sva tri modela.
- Prvi model je najsenzibilniji. Bež bluza dugih, elegantnih, otvorenih rukava sa intervencijama crteža vodopada od zihernadli, suknja tri – četvrtine dužine sa presijavanjem plavih na narandžaste tonove. Geometrizovani korset u duhu izgleda popločanih fontana. Predstavlja eleganciju i osetljivost. Suzdržanost i stegnutu ekspresiju skrivenu distancom.
- Dalje dubine – drugi model čine korset sa dezenom ružinog cveta izvrnut na naličje – pankerski pristup vidljive unutrašnjosti obrade štepova. Dugačka maslinasto zelena suknja od plastificiranog materijala, vodenog izgleda. Slamanje, bes, kulminacija osećaja. Glavna figura nosioc izložbene priče. Ljutnja, trnje. Na navlaci za lutku je rađen ,,dezen’’ zihernadlama, bušenje materijala – kao trnjem odbranjena biljka.
- Treći model – izranjanje. U boji, najsvetliji kostim. Nebesko plava haljina kratkih rukava spojena sa trava – zelenom suknjom, takođe zihernadlama u obliku ružolikog crteža, kao i korset belog skulpturalnog izgleda sa ogrlicom. Znači svežinu, lakoću, pobedu i osnaženost. Rasterećenost.
Kroz koncept izložbe autorka vrši naraciju jednog kruga tuge, njegov početak, pad, ponor, obavijenost dostojanstvenošću u nošenju sa svim težinama, prolazak kroz srž bola, izlaz i očuvanost onoga što je najvrednije. Izmenjeno, ali ne uništeno, već obogaćeno, nadograđeno i osnaženo. Projekat je rađen u konsultacijama sa mentorom Dodom Komad.
Fotografije su snimane na poslednjem spratu hotela ,,Jugoslavija’’, u saradnji sa modelom Deom Đakovac, fotografom Veljkom Lalovićem, kao i asistentom fotografa, Aleksandrom Anđelkovićem.