JOŠ JEDAN DOKAZ DA JE OVO MILENIJUM ŽENA! Na 51. FEST-u čak 29 filmskih ostvarenja potpisuju žene
Na 51. FEST-u će biti prikazano 29 filmova koje su režirale ili korežirale žene, najavio je organizator festivala. Gledaoci će moći da pogledaju najnovija ostvarenja autorki iz 17 zemalja: Srbije, Hrvatske, Italije, Francuske, Nemačke, Holandije, Belgije, Švajcarske, Rusije, Turske, Azerbejdžana, Maroka, Kanade, SAD, Čilea, Meksika i Nigerije.
Iz Italije dolaze četiri autorke: glumica i rediteljka Valerija Bruni Tedeski snimila je poluautobiografski film „Zauvek mladi” o prestižnoj francuskoj pozorišnoj školi, Suzana Nikjareli se u filmu „Kjara” bavi životom Svete Klare Asiške, Karolina Kavali u filmu „Amanda” prati krizu prve četvrtine života usamljene devojke rešene da obnovi staro prijateljstvo, a Frančeska Arkibuđi ekranizovala je roman „Kolibri” Sandra Veronezija o čudesnom životu Marka Karere, čoveka koji ostaje miran usred haosa sveta koji ga okružuje.
Ženski rukopis srpske kinematografije predstavljaće Nina Ognjanović, čiji se film „Ovuda će proći put” takmiči za Beogradskog pobednika, i Mimi Vlaović, autorka kratkog filma „Tvoj čuvar”, deo selekcije FEST Intro. Sem Ognjanovićeve, još četiri filma koje su režirale žene biće u Glavnom takmičarskom programu od ukupno 17 ostvarenja: „Totem” Lile Aviles iz Meksika, „Tragovi” Dubravke Turić iz Hrvatske, „Sneg i medved” Seldžen Ergun iz Turske i „Dalilend” Meri Haron iz Kanade.
Rediteljka iz Nemačke Emili Atef režirala je, ispostaviće se, poslednji film tragično nastradalog Gaspara Ulijela „Više nego ikad”. Ulijel i Viki Krips tumače srećan par koji se suočava sa teškom egzistencijalnom odlukom.
Tri Francuskinje snimile su filmove o romantičnim vezama: Mija Hansen-Love „Jedno lepo jutro” sa Leom Sedu, zatim Rebeka Zlotovski ostvarenje „Tuđa deca” sa Viržini Efira i naposletku Kler Deni film „Zvezde u podne” sa Margaret Kvoli. Njihova sunarodnica Leonor Seraj u svom filmu „Majka i sin” bavi se periodom od dve decenije života samohrane majke koja se iz Obale Slonovače doselila u Pariz.
Majka je i u fokusu američke rediteljke rođene u Nigeriji Činoje Čuku. Ona je snimila film „Til” o Afroamerikanki Mejmi Til i njenoj rešenosti da istera pravdu i razotkrije sistemski rasizam iza brutalnog ubistva njenog sina pedesetih godina prošlog veka na američkom Jugu.
Argentinka Manuela Martel snimila je višetruko nagrađivani film „1976” o Karmen, supruzi, majci i baki koja zalazi na neistraženu teritoriju kada pristane da, na molbu sveštenika, u tajnosti brine o jednom mladiću.
Od četiri dokumentarca u programu ovogodišnjeg FEST-a, dva su režirale žene: Amerikanka Lora Poitras, dobitnica Zlatnog lava za ostvarenje „Sva lepota i krvoproliće”, koje govori o sunovratu jedne farmaceutske dinastije, i Švajcarkinja Eva Vitija, koja u „Voleti Patrišu Hajsmit” otkriva nepoznate detalje o čuvenoj književnici.