Jan Fabr Dekan Instituta-2.jpeg
promo

promo

Manifestacije

JAN FABR GOST INSTITUTA ZA UMETNIČKU IGRU: Svetski poznati umetnik začetnik je novog koncepta pozorišta koje naziva „izvođenje u realnom vremenu“

04.03.2024.

JAN FABR GOST INSTITUTA ZA UMETNIČKU IGRU: Svetski poznati umetnik začetnik je novog koncepta pozorišta koje naziva „izvođenje u realnom vremenu“
Veličina Slova

Jan Fabr, multidisciplinarni umetnik iz Belgije koji uživa međunarodni ugled jednog od najinovativnijih i najsvestranijih ličnosti savremene umetničke scene, će biti gostujući profesor Instituta za umetničku igru u Beogradu u martu 2024. godine.

Kada se održava

28. mart


Tom prilikom će biti promovisana i njegova knjiga „Od akcije do glumačke interpretacije – Smernice Jana Fabra za izvođača XXI veka“ u izdanju Instituta za umetničku igru.

U periodu od 18. do 28. marta 2024. sa studentima svih nivoa studija Instituta za umetničku igru će raditi profesori Stela Hotlel i Konor Doerti koji su deo grupe za podučavanje Jan Fabra, Jan Fabre Tičing Grup, koja obučava nove generacije izvođača.

Promocija knjige Jan Fabra „Od akcije do glumačke interpretacije – Smernice Jana Fabra za izvođača XXI veka“ biće organizovana 27. marta 2024. godine u 12.00 časova u Svečanoj Sali Instituta. (Bulevar vojvode Mišića 43), kada će mu biti uručeno i specijalno priznanje.

Jan Fabr (Antverpen, 1958) diplomirao je na Opštinskom institutu za dekorativnu umetnost i Kraljevskoj akademiji lepih umetnosti. Poznat je u zemlji i inostranstvu kao jedan od najinovativnijih i najsvestranijih umetnika svoje generacije. Tokom proteklih 30 godina producirao je radove kao pozorišni stvaralac, autor i vizuelni umetnik. Jan Fabr je poznat po tome što je proširio horizonte svakog žanra na koji primenjuje svoju umetničku viziju.

Jan Fabr je jedan od najsvestranijih umetnika na međunarodnoj sceni. On pravi raskid sa konvencijama savremenog pozorišta uvođenjem koncepta „izvođenja u realnom vremenu“ – koji se ponekad naziva i „žive instalacije“ – i istražuje radikalne koreografske mogućnosti kao sredstvo oživljavanja klasičnog plesa. Fabr je pisao sopstvene drame od 1975. iako su prvi put izvedene tek 1989. godine. Njegovi tekstovi čine izuzetnu kolekciju minijatura sa veoma otvorenim stilom pisanja i odražavaju Fabrov koncept pozorišta kao sveobuhvatne forme umetnosti u kojoj dijalog funkcioniše pored drugih elemenata kao što su ples, muzika, opera, performans i improvizacija.
Haos i disciplina, ponavljanje i ludilo, metamorfoza i anonimnost su neizostavni sastojci
Fabrovog pozorišta.

Pored vekovnih rituala i filozofskih pitanja, Fabr se bavi i temama poput nasilja, požude, lepote i erotike. Telo u svim njegovim oblicima bilo je predmet njegovih istraživanja od ranih 1980-ih. Radovi Jana Fabra izlagani su na najznačajnijim međunarodnim izložbama i u muzejima, kao što su Venecijansko bijenale, Dokumenta u Kaselu, Bijenale u Sao Paulu, Luvr, Ermitaž.

Podeli vest