BJF 2022.jpg
promo

promo

Muzički program

LIDERI SVETSKOG DŽEZ PIJANIZMA NA DŽEZ FESTIVALU U BEOGRADU! Svetske zvezde ovog pravca na „JAZZBEATS“

26.09.2022.

LIDERI SVETSKOG DŽEZ PIJANIZMA NA DŽEZ FESTIVALU U BEOGRADU! Svetske zvezde ovog pravca na „JAZZBEATS“
Veličina Slova

Dom omladine Beograda od 26. do 30. oktobra 2022. predstavlja 38. Beogradski džez festival, pod sloganom „JAZZBEATS“.U salama Doma omladine Beograda i MTS Dvorane biće održan 21 koncert u okviru 10 programskih celina, sa skoro 150 muzičara iz celog sveta, uz reprezentativno predstavljanje najtalentovanijih autora sa srpske džez scene.

Gde se održava

Dom omladine i MTS dvorana


Kada se održava

26 - 30. oktobra


U novijoj istoriji Beogradskog džez festivala publika je svedočila brojnim izuzetnim solo resitalima velikana svetskog pijanizma – nezaboravne koncerte održali su potvrđeni heroji klavirskog džeza Ketil Bjernstad, Bred Meldau i Lešek Moždžer, kao i mladi talenti Tigran Hamasjan, Nitaj Herškovic, David Penja Dorantes ili Marko Meskida. Ovogodišnji izbor sa dve strane, i generacijski i teritorijalno, oslikava najbolje u današnjem trenutku evropskog džez klavira. I ove godine festival će ugostiti umetnike koji pomeraju granice džeza i donose žanrovsku raznolikost, unoseći novo uzbuđenje u ovaj muzički pravac.

Joachim_Kuehn_ photo promo.jpg
Joachim Kuehn
promo

 U Velikoj sali Doma omladine 29. oktobra nastupiće nesumnjivo najvažniji evropski pijanista današnjice i jedan od rodonačelnika evropskog puta u džez, Nemac Joakim Kun (Joačim Kühn). Miljenik domaće publike, umetnik koji vešto spaja neizmernu ekspresivnost sa lirskim tokovima, na trećem koncertu u Beogradu predstavlja melodični pogled na delo Orneta Kolmena, ikone avangarde sa kojim je pre četvrt veka ostvario impresivnu duo saradnju.

Dominik-Wania-by-Jacek-Poremba.jpg
Dominik Wania
Jacek Poremba

 Dan ranije, 28. oktobra, u Amerikani nastupa najtalentovaniji evropski mladi pijanista, Poljak Dominik Vanja (Dominik Wania), vraćajući se u Beograd posle sjajnog koncerta sa Maćejom Obarom 2019. godine. U međuvremenu debitujući solo albumom za čuvenu produkciju ECM, Vanja hrabro nastavlja slavni niz umetnika koji su napisali zlatne stranice istorije ove kuće i solo pijanizma, među kojima su Kit Džeret, Čik Korija, Pol Blej, Ketil Bjernstad i Vidžej Ajer. Koncert je realizovan u saradnji sa Fondacijom Zbigniew Seifert iz Poljske.

Nemački pijanista i kompozitor Joakim Kun (1944) jedan je od najslavnijih evropskih džezera svih vremena. Od malih nogu je pokazivao vanserijski talenat u domenu klasične muzike, studirajući klasični klavir i kompoziciju kod Artura Šmita Elsleja. Ipak, konačno ga je privukao džez kojim se bavio njegov petnaest godina stariji brat Rolf, pa ga je put odveo na Zapad: preko Beča, Hamburga i Pariza, sve do Kalifornije i Njujorka, i nazad. Pionir je evropskog puta u džez i prvi umetnik koji je svirao fri-džez u Istočnoj Nemačkoj, sa opusom od preko pedeset ploča pod svojim imenom, u raznim formacijama. Sada prvi put u Srbiji nastupa sam, predstavljajući projekat Melodic Ornette Coleman – poetsko sećanje na duo saradnju sa ikonom džez avangarde, koji je pre tri godine objavila diskografska kuća ACT. 

Dominik Vanja (1981) diplomirao je klasični klavir u Krakovu, a stekao zvanje mastera džez izvođenja na New England Conservatory of Music u Bostonu. Odmah potom uposlio ga je legendarni trubač Tomaš Stanko: u njegovom sastavu Vanja je stekao afirmaciju i ostvario prijateljstvo sa vršnjakom/alt-saksofonistom Maćejom Obarom, sa kojim će snimiti šest albuma, među kojima poslednja dva za produkciju ECM – oba proglašena izdanjima godine u anketi poljskog magazina Jazz Forum.

Impresioniran Vanjinom talentom, Manfred Ajher nije čekao da mu ponudi samostalni ugovor. Odlučili su se za solo album, a Vanja je na snimanje došao bez kompozicija ili makar skica, no potpuno spreman da nastavi putem kojim su ranije prošli Kit Džeret, Čik Korija, Pol Blej, Ketil Bjernstad i Vidžej Ajer. Izdanje Lonely Šadows je i prvo solo izdanje nekog poljskog muzičara za kuću ECM, u velikom svetlu prikazujući Vanjinu klasičarsku prefinjenost i džezersku maštovitost.

Podeli vest