OVI RADOVI NARUŠAVAJU DVODIMENZIONALNOST ZIDA KAO ZATEČENE PODLOGE: Izložba cenjene austrijske umetnice
U Prodajnoj galeriji, 30. juna u 19 časova otvara se izložba Jadranke Protić „E P H E M E R A / Monočromes" koja će trajati do 18. jula i otkriti nove sfere posmatranja života.
Gde se održava
Prodajna galerija Beograd
Kada se održava
30. juna - 18. jula
Tokom životne potrage za pripadanjem, identitetom - umetničkim, profesionalnim, geografskim, feminim, transnacionalnim, Jadranka Protić, značajna austrijska umetnica, virtuoz tehnika na papiru, svojim unutarnjim bićem je razvila senzibilnost, empatičnost prema tematici egzodusa i egzila. Izložba EPHEMERA je portet efemernosti života u kome ništa nije trajno i izvesno, naši tragovi nestaju u maglama, u globalnim pokretima ljudi u tranziciji, u potrazi za domom.
Niz ciklusa („Ruže“, „Vrtovi i trave“, „Korenje“ „Granje“, „Stenje“), prožeti su lutalaštvom, sećanjem na odlaske, rastanke, napore asimilacije, upornost nostalgije, zbirnu sudbinu „raseljenih lica“. Jadrankine ruže (simbolično, najraskošniji cvet), su zatvorene, sputane, pod kukuljicama, one moraju da pokriju svoju lepotu, pravi izgled, miris i boju. Jadrankine ptice („Veil of Day and Night“) ne bave se uzletom, nebeskim visinama, one su statične, nepokretne, (nežive?) to su obrisi ptica u kojima se razaznaje unutrašnja morfologija, skelet. One su senke životinja, čuvari drugog sveta, vremena, kapija, duša ... transparentne kao i okolni prostor tog međusveta naznačenog linijama arabeske, prožetog nekom polu/živom tvari, tananom poput čipke, vela (dana i noći).
Jadranka Protić (1948, Pula) od sedamdesetih godina živi i radi u Beču. Školovala se na umetničkim školama - KVHS/Beč i na Visokoj školi primenjene umetnosti u Beču. Član je nekoliko umetničkih udruženja u Austriji. Izlagala je na brojnim međunarodnim izložbama, a beogradskoj javnosti se predstavila na zapaženoj izložbi u Kući legata 2021. Najnoviji ciklus radova u Prodajnoj galeriji ,,Beograd“ zasniva se na razradi uodnošavanja asocijativnih kompozicija koje funkcionišu kao delovi hipotetičke celine u repetitativnim nizovima na zidovima galerije. Gestualni zapleti na slikarskoj/crtačkoj plohi kreću se od geometrizovanih spletova linija, tekstualnih zapisa sve do parafraza geomorfoloških pojava u svojoj još uvek prepoznatljivoj materijanosti. Ritmovani u različitim formacijama, ovi radovi narušavaju dvodimenzionalnost zida kao zatečene podloge i tvore specifične ambijentalne celine meditativnog dejstva.