SRPSKO KULTURNO NASLEĐE JE INSPIRACIJA ZA SAVREMENI UMETNIČKI IZRAZ: Izložba slika i nakita Milice Živadinović otvorena u Galeriji Sanjaj
Izložna slika i unikatnog ručno slikanog nakita istoričara umetnosti Milice Živadinović pod nazivom "Putujuće šare - Radost nasleđa" biće predstavljena u galeriji Sanjaj do 7. marta.
Gde se održava
Galerija Sanjaj
Kada se održava
7. mart
Fantastični likovni svet Milice Živadinović sazdan je od sećanja na pretke i motiva iz nacionalnog folklora, ali i utisaka iz urbane svakodnevice. Na njenim slikama spojeno je emotivno i poetsko, istorijsko i tradicionalno, na nov i neponovljiv način. Šare su u njenom umu i ona se na slici svakom šarom (bio to đul, gugutka, bomba, ili vera, nada i ljubav) bavi konkretno i uveličano najpre, a zatim opet svoje šare umanjuje (kao u Alisinoj zemlji čuda), pa ih razbacuje po temeljnim, ozbiljnim osnovama svojih kosmosa, svojih natopljenih platana, čija je pozadina „pojela” sve što je na njima vrilo do juče. Danas su spremne da prime nove: motive, elemente, isečke – čitav jedan tradicionalno-umetničko-ritualni svet. Tako beskonačno opet pobeđuje konačno.
Sve šare na Miličinim slikama jesu za nas, sada i ovde, šare pirotskih ćilima – putujuće šare Srbije, ali za Milicu su svakako više od toga. Za nju su njeno drvo života. Njene, sada nove šare su čudesno žive, sve je podređeno njima, uzvišenim i glasno tihim... Takav je Miličin kosmos, njeno „svevideće“ KosmoOko (Cosmic’Eye), koje kroz svoj kaleidoskop posmatra svet u malom, pa je i ono dobilo posebno mesto u zanosnim šarama pirotskog ćilima. Da ništa nije slučajno upravo u spoju prirode, nauke i umetnosti, govori i činjenica da je deo oka – dužica ili takozvana „šarenica“ (tanka, kružna struktura u oku) odgovorna za boju oka, kao i za količinu svetlosti koja prolazi u mrežnjaču. „Šarenica“ je u isto vreme i naziv za prvobitnu tkanu pokrivku koja je zapravo bila preteča ćilima. Tako i Miličine šare i šarenice primaju i propuštaju svetlost koju im ona kao umetnik daruje, pa onda slike odzvanjaju sjajem osećajnosti, a taktilne površine uznose boju i slave maštu njene duše. Njoj kao umetnici nose radost slikanja, a svima nama radost nasleđa.
Svaka identičnost sa ćilimskim šarama je divna jer je njome jedna kulturološka, estetska činjenica ovekovečena u umetničkom delu, a opet svaka različitost je još divnija jer je to Miličina umetnost, njen lični prilog lepoti ovog uzvišenog dokumenta zvanog PIROTSKA ĆILIMSKA ŠARA, navodi u pratećem tekstu izložbe Marina Cvetanović, istoričar umetnosti.