NJEGOVE SLIKE MOŽETE POGLEDATI U ČAK DVE GALERIJE! Nova izložba Petra Đorđevića "Intimni svet boje i svetlosti"
Galeriji `73, još traje njegova izložba "Mrtva priroda. Slika jednog ugla", Petar Đorđević (1979), docent na predmetu Plastična anatomija FLU, u Prodajnoj galeriji Beograd, od četvrtak 2. februara pa sve do 20. ima novu postavku "Intimni svet boje i svetlosti".
Gde se održava
Prodajna galerija
Kada se održava
2- 20. februar
Petar Đorđević (1986) diplomirao je i doktorirao (2019) na slikarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu. Na istom fakultetu zaposlen je kao docent na predmetu Plastična anatomija. Više puta je nagrađivan za svoj rad. Izlagao je na šest samostalnih i preko dvadeset grupnih izložbi. Postavku u Prodajnoj galeriji ,,Beograd“ čine radovi iz najnovijeg ciklusa, slike velikog formata koje predstavljaju savremenu interpretaciju klasičnog žanra mrtve prirode.
“…Optimistički svetle, osunčane kompozicije, jarkih boja na prvi pogled jednostavnog, klasičnog komponovanja, sa postavkama u uglu ateljea govore o nestalnosti i prolaznosti. Umetnik je sam u svom ateljeu i neguje neku vrstu monaškog života. Svako provodi sam svoje vreme sa svojim slikama, radovima, sa svojom umetnošću, razgovarajući u sebi sa njima. Taj dijalog je veoma prisutan na slikama Petra Đorđevića. Dijalog upućen samome sebi posmatrač upija kroz vizuelno nadahnuće koje je autor predstavio. Nisu to samo nasumično poređani predmeti koje treba naslikati. Putujući pogledom kroz postolja, draperije, između predmeta i pozadina, jasno je da se neki detalji lako očitavaju. Majstorski vodeći pogled na proputovanje slikom umetnik pojedine detalje ostavlja nečitljivim, kao da u brzini pregleda oko nije bilo u stanju da izoštri i uoči. Iz eksplozija pastuoznih slikanih struktura nailazi se na lobanju. Ljudska ili životinjska lobanja, po neki put samo donja životinjska vilica, se ne nalazi slučajno u korpusu odabranih predmeta Petra Đorđevića. Tu je i uvek sličan buket cveća ili dva, ili više, ili pak samo jedan cvet ostavljen na podlozi. Uhvatiti dan, nezaboraravljajući smrtnost ni svoju ni svojih bližnjih pojavljuje se kao vizuelno podsećanje ljudske krhosti, a prolaznost kao motiv protiv sve brže realnosti, utopljenoj u površnosti, neukosti i prostoti.” Bojan Otašević, likovni umetnik – grafičar (iz predgovora kataloga)