SUBJEKTIVANA OSEĆANJA OGORČENOG UMETNIKA NA PLATNU! Nova izložba u Prodajnoj galeriji
U Prodajnoj galeriji od 16. marta imaćete prilike da pogledate izložbu Gorana Jureše pod nazivom Trágala perro (Homo sacer) koja će trajati sve do 4. aprila.
Gde se održava
Prodajna galerija
Kada se održava
16. mart - 3. april
Nužnost vizuelnog iskaza unutrašnjih osećaja Jureša uobličava energičnim gestualnim potezima i analitičkim istraživanjem emocija ili razloga njihovog nedostatka. Beznadežne, grube forme sirove snage definisane najčešće osnovnim bojama: crvenom, žutom, plavom, kao i crnom na beloj pozadini, dodatno naglašavaju jačinu i ekspresivnost izraza. Subjektivna osećanja ogorčenog umetnika koji posmatra današnje društvo rezultiraju duboko emotivnim umetničkim delima. Iako autobiografski, radovi uključuju i političke, socijalne i kulturne aspekte jer istražuju prirodu stradanja društva i kulture usred haosa beskonačne tranzicije...” Ivona Fregl, istoričarka umetnosti
Goran Jureša (1973. Beograd) diplomirao je i magistrirao slikarstvo na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Na istoj akademiji 2019. završio je doktorske studije. Od 1996. izlaže samostalno i učestvuje na velikom broju kolektivnih izložbi i sajmova umetnosti u Srbiji, Austriji, Italiji, Ukrajini, Rumuniji, Rusiji, Americi. Tokom 2003. ostvaruje rezidencijalni boravak u Centre Europeen d’Actions Artistiques Contemporaines u Strazburu, a 2004. i 2005. u Cité des Arts u Parizu. Dobitnik je WUS AUSTRIA stipendije i nekoliko nagrada. Zaposlen je kao redovni profesor na Departmanu za grafičko inženjerstvo i dizajn Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. U fokusu radova iz slikarsko-crtačkog ciklusa Trágala perro (naziv izložbe potiče od istoimenog Gojinog kapričosa) je ljudsko telo fragmentirano i stilizovano do granica apstraktnog izraza. Glavni protagonista ovih radova ,,moj čovek“ kako ga umetnik naziva, je ne samo njegov alter ego, već i saučesnik u egzistencijalnom stradanju – prognan, lišen slobode i moći, bez prava čak i na autodestrukciju. Dekonstrukcija forme izvedena energičnim gestualnim potezima na slikarskim radovima, u kolažima prerasta u haotičnu reinterpretaciju življene realnosti kroz montažne i demontažne postupke.