NUS III V1.0.jpg
promo

promo

Umetnički program

IZLOŽBA KOJA USPOSTAVLJA DIREKTNU KOMUNIKACIJU UMETNOSTI I GRAĐANA: Šejma Fere i Jelena Radović deluju proširenim medijima koji će biti postavljeni u galeriji Remont

12.03.2023.

IZLOŽBA KOJA USPOSTAVLJA DIREKTNU KOMUNIKACIJU UMETNOSTI I GRAĐANA: Šejma Fere i Jelena Radović deluju proširenim medijima koji će biti postavljeni u galeriji Remont
Veličina Slova

U okviru izlagačkog formata pod nazivom NUS u galeriji Umetničke asocijaije Remont mogu se videti radovi Šejme Fere i Jelene Radović.

Gde se održava

Umetnička asocijacija REMONT


Od 2022. galerija Remont realizuje novi izlagački format „NUS“. NUS (izvornog značenja „Duh, intelekt“ ali i/ili prateći proizvod) je prostor za uspostavljanje direktnije komunikacije savremene umetničke prakse i građana. Svakih nekoliko meseci na prozor ka ulici (pešačka zona) i na zid unutrašnjeg dvorišta, postavljaju se radovi recentnih umetnika iz zemlje i inostranstva, estetski i sadržajno osmišljeni kako bi slučajnom prolazniku približili savremenu umetnost.

Tako se od 9. marta u galeriji Umetničke asocijaije Remont mogu videti radovi Šejma Fere Šejme Fere i Jelene Radović. 

Šejma Fere predstavlja "Dazibau" kolaž koji je nastao metodom slobodnih asocijacija, intuitivnim procesom. Kroz zahvatanje slika iz štampanih medija, istražuje se odnos vizuelnog iskustva sa jezikom i potencijal alternativne priče u tumačenja sveta. Praksa Šejme Fere je zasnovana na prikupljanju besplatnih, potrošenih materijala, štampanih slika i ambalaže. Razvija kolaže i instalacije koji su pozornica za priče o ekonomskim uslovljenostima, našoj fragmentisanoj stvarnosti i višestrukosti prostora. U svojim radovima reflektuje na nestabilnost informacija savremenog doba i apsurdnost ekonomije slika zasnovanih na šablonima, klišeima, simbolima.

Jelena Radović prikazaće rad pod nazivom "Tabla sa natpisom, iz serije Šum", koja je namenski urađena za NUS i nadovezje se na Jeleninu stariju, ali aktuelnu, seriju pod imenom ŠUM (ili : da li je medij poruka?) koju je razvijala u periodu 1999-2010. Radovi iz ove serije su izvedeni u različitim tehnikama i medijima: crteži, slike kolaž, skulpture, plakati, kutije, majice, reklamne table, svetleći "natpisi", bedževi, lifleti, nalepnice, animacije. Oni formom sugerišu prepoznatljive prostore za poruke (sredstva masovne komunikacije i marketinga), ali na svima su primenjeni "tekstovi" nepostojećeg alfabeta. Namera je da se oslobađanjem od semantički prepoznatljivog teksta, gledalac dovede u situaciju da sredstva komunikacije doživi, u početnom trenutku na čisto likovan način (kao stranac u zemlji čiji jezik i alfabet ne poznaje), a zatim kao polje za nova tumačenja. Rad je zasnovan na činjenici da u vreme proliferacije tekstova u svim oblicima dolazi do deflacije značenja.

Podeli vest