TRAIN STATIONCASE STUDY O2.jpg
promo

promo

Umetnički program

IZLOŽBA „POSLEDNJA VEČERA" BILJANE ĐURĐEVIĆ ISPITUJE SLABOSTI DANAŠNJEG DRUŠTVA: Višegodišnji projekat obuhvata slikarstvo, animacije i grafički roman

26.02.2024.

IZLOŽBA „POSLEDNJA VEČERA" BILJANE ĐURĐEVIĆ ISPITUJE SLABOSTI DANAŠNJEG DRUŠTVA: Višegodišnji projekat obuhvata slikarstvo, animacije i grafički roman
Veličina Slova

U umetničkoj rezidenciji i galeriji Hestia od 28. februara biće postavljena izložba slika metnice Biljane Đurđević, pod nazivom „Poslednja večera".

Gde se održava

Galerija Hestia


Kada se održava

12. maj


Izložba se bavi opštom slabošću društva izazvanom sve većom instrumentalizacijom ljudskog bića od strane industrije, tehnologije i medija, kako na globalnom tako i na lokalnom nivou. „Poslednja večera“ nastavak je višegodišnjeg projekta „Studija slučaja“ koji obuhvata slikarstvo, animacije i grafički roman, a gde je fokus upravo na eksploatisanom, umornom telu – našem zajedničkom, globalnom telu.

„Poslednja Večera“ je postmoderni, gotovo epski projekat, lišen mitologije i herojskih dela. Protagonisti su napustili scenu, a narativ je prigušen nestajanjem energije savremenog čoveka. Prostor na slikama zauzimaju krevet na sprat, stolice, stolovi, dakle, elementi domaćinstva. Međutim, reč domaćinstvo zvuči previše toplo, asocira na dom, dok su ovi elementi hladni, mogli bi da pripadaju školama, bolnicama, fabrikama, psihijatrijskim i svim ustanovama koje mogu da podsećaju na zatvor, te naravno pripadati i samom zatvoru. Umetnica se ovde poziva i na Fukoovo delo „Nadžirati i kažnjavati“ (1975), prikaz istorijske promene kažnjavanja u zapadnim sistemima u kojem autor prati promene u društvu koje su dovele do zatvora kao dominantne forme kažnjavanja, a sam zatvor povezuje sa različitim mehanizmima kontrole, ustanovama kao što su škole, bolnice, fabrike ili kasarne. Crno-bele, naturalistički intonirane slike Biljane Đurđević deluju na posmatrača kao sablasna upozorenja, upravo zbog odstupanja stvorenog snagom medija slikarstva, jer se u ovom slučaju iskustvo ne predstavlja direktno (Adorno). Upravo tom indirektnošću, koja se postiže i odsustvom boje, umetnica žudi da savremenom čoveku vrati osećaj ovaploćenja, a sve da bi tim ahromatskim slikarstvom upozorila na totalitarne aspekte neoliberalnog sveta u kome živimo i pokrenula nas na promenu. Izložba će biti otvorena do 12. maja 2024. uz redovne prateće programe galerije Hestia na adresi Topličin venac br 14. Radno vreme galerije je od srede do subote od 12.00 do 18.00 časova.

Podeli vest