ODJECI-IZ-PROSLOSTI-2023-140x100cm-olovka-i-akril-na-papiru.jpg
ODdjeci iz prošlosti, olovka i akril na papiru
promo

ODdjeci iz prošlosti, olovka i akril na papiru
promo

Umetnički program

NEŽNA ČUDOVIŠTA DANICE TEŠIĆ U GALERIJI DOB: Slike rađene u tehnici olovke i akrilom na papiru, sa tkaninom pokazuju lično i estetsko pročišćenje

25.03.2024.

NEŽNA ČUDOVIŠTA DANICE TEŠIĆ U GALERIJI DOB: Slike rađene u tehnici olovke i akrilom na papiru, sa tkaninom pokazuju lično i estetsko pročišćenje
Veličina Slova

Serija radova Danice Tešić pod nazivom „Horor romantika“ koja istražuje polje susreta svesti i podsvesti biće poredstavljena u Galeriji Doma omladine Beograda od 26. marta do 7. aprila.

Gde se održava

Dom omladine Beograda


Kada se održava

26. mart


Danica Tešić u svojim delima izkazuje jednu ličnu katarzu, ali ne samo kao estetičko očišćenje duše onoga koji posmatra neko umetničko delo, ili kao složeni proces kojim se potisnute ideje dovode u svest a zatim abreaguju ponovnim preživljavanjem ili verbalizacijom, već osećanje koja su se u nama nakupila pod pritiskom društvenih ograničenja, a koja bi se iznenada mogla izmetnuti u nedruštvene i destruktivne radnje. Ona želi da tim svojim radom prenese, oslobodi i otkloni u samom obliku neštetnih umetničkih uzbuđenja, svojim procesom stvaranja ali i onome koji sve to promatra, najpre sam čin stvaranja a onda i samo delo, svojim izazivanjem sažaljenja i straha koje tako i tada vrše to ritualno čišćenje potisnutih osećanja teskobe i neprijatnih emocija, darujući tako magijsku snagu umetnosti. Verbalizujući svoje delo metafora i simbola u podsvest kolektivnog, ona u svojim delima ili komadima skupljenim pod nazivom horor romantika pokazuje upravo tu snagu, spajajući u prostoru svoje slike, rađene u tehnici olovkom i akrilom na papiru, sa tkaninom, materijalom, gotovo grotesknim skulpturama, bezličnim i pomalo zastrašujućim oblicima, sa repovima ili lancima, koji i takvi u samom prostoru mogu imati svoju praktičnu namenu, poput taburea ili viseće vreće za udaranje, gradeći i produbljujući sam prostor u kome su izloženi zajedno sa slikama, jednu upravo takvu šokantnu romansu, navodi u pratećem tekstu izložbe Saša Skulašević. 

Podeli vest