unnamed.jpg
Biljana Janković, Foto Formia oktobar 1999/2000
Remont promo

Biljana Janković, Foto Formia oktobar 1999/2000
Remont promo

Umetnički program

ONI SE BAVE ODBAČENIM FOTOGRAFIJAMA: Nesvakidašnja izložba „Bliskost i razlike IV" u galeriji Remont predstavlja tri autora

03.04.2024.

ONI SE BAVE ODBAČENIM FOTOGRAFIJAMA: Nesvakidašnja izložba „Bliskost i razlike IV" u galeriji Remont predstavlja tri autora
Veličina Slova

Na izložbi „Bliskost i razlike IV" u galeriji Remont biće prikazani radovi koji referišu na oblast zanatske fotografije: Biljane Janković, Miloša Tomića i arhivski materijal komercijalnog fotografa Adama Paunovića, koji datira iz osamdesetih i devedesetih godina HH veka (kolekcija Centar za fotografiju).

Gde se održava

Galerija Remont


Kada se održava

30. april


Na izložbi „Bliskost i razlike IV" biće prikazani radovi koji referišu na oblast zanatske fotografije: Biljane Janković, Miloša Tomića i arhivski materijal komercijalnog fotografa Adama Paunovića, koji datira iz osamdesetih i devedesetih godina HH veka (kolekcija Centar za fotografiju).

Portretna fotografija, odnosno reciklaža i efekat oštećenja (dotrajalost fotografskog materijala i njegova fizička nepostojanost – materijalnost fotografije predmeta), čine okosnicu izložbe „Bliskost i razlike IV". Miloš Tomić i Biljana Janković se postupkom aproprijacije bave fotografskim škartom različitog porekla. Fotografije koje Miloš Tomić sakuplja na buvljim pijacama, naknadnim isecanjem i kolažiranjem integriše u novu vizuelnu formu, obrazujući skupove. Biljana Janković od odbačenih delova fotografija za lična dokumenta iz jedne fotografske radnje, gradi monumentalne kompozitne slike. Zanatski portreti Adama Paunovića – crno bele foto-montaže kolorisane erbrašom, koje su usled neadekvatnog skladištenja oštećene, predstavljaju svojevrsno dostignuće analogno generisane slike, sada specifične i vizuelno atraktivne po načinu atrofije foto-materijala.

Izložba „Bliskost i razlike IV" suočava dva oblika apstraktne prirode fotografije: značenjski – kada vizuelni podatak ima stabilnu referentnu vrednost, sa vizuelnim – kada je primarni slikovni sadržaj oštećen ili uništen: kada fotografija slika ustupa mesto fotografiji predmetu. Izložba se može pogledati do 30. aprila. 

Adam  Paunović, Bez naziva, 1985-1995. (1).jpg
Adam Paunović, bez naziva, 1985-1995.
Adam Paunović

Podeli vest