АЛЕКСАНДАР ШАПИЋ О НОВОЈ, ЕФИКАСНОЈ ПРАКСИ ИЗВОЂЕЊА РЕКОНСТРУКЦИЈЕ УЛИЦА: Вишњичка постала булевар у рекордном року и узор за растерећење саобраћаја
Реконструкција Вишњичке улице на Карабурми завршена је током лета прошле године, пре предвиђеног рока, након чега је ова саобрађајница постала булевар, што је допринело великом растерећењу саобраћаја у овом делу града и унапредило свакодневни живот становника.
Реконструкција Вишњичке улице на Палилули је била један од најсложенијих подухвата када је реч о самом процесу рада јер овом саобраћајницом свакодневно пролази велики број возила. Ово је био главни разлог зашто је Град настојао да максимално скрати рок радова, како би грађани долазили што мање у стресне ситуације због застоја у саобраћају: радови су текли ноћу, викендима, ван шпица, лети.
За годину дана урадили смо преко 500 улица на територији читавог Града."
Тада је градоначелник Александар Шапић истакао да је овде примењен пример рада који је подразумевао да се синхронизованим радом свих градских и републичких служби о једном трошку и у истом временском периоду заврши реконструкција уз што мање угрожавање свакодневног живота Београђана.
На тај начин је прекинута она ружна пракса која је важила у Београду деценијама уназад, да свако предузеће изводи своје радове не обазирући се на то да је неко друго радило на истом месту пре тога, рекао је Шапић.
Приликом обиласка радова на овој улици Александар Шапић је оценио да ће грађанима додатне саобраћајне траке много значити јер ће смањити гужве, те да су за ток, односно број пресецања Вишњичке улице консултовани стручњаци.
„На тај начин је прекинута она ружна пракса која је важила у Београду деценијама уназад, да свако предузеће изводи своје радове."
Свако ко овуда пролази зна да су гужве огромне, било у правцу града или Вишњичке бање. Овде не постоји жута трака која је резервисана за градски превоз, а реконструкцијом ћемо добити по једну траку са обе стране улице, као и потпуно аутономну траку за јавни превоз. То би требало значајно да олакша кретање возила градског саобраћаја у овом делу града. У договору са саобраћајним стручњацима предвиђен је минимални број „пресецања” Вишњичке улице, који су до сада успоравали саобраћај.
Без обзира на то што су радови извођени у једној од можда најкомпликованијих улица, којом на дневном нивоу пролази огроман број возила, ниједном није био угрожен свакодневни живот, а Вишњичка улица је најбољи пример како је могуће ширењем коловозних трака повећати проток саобраћаја у Београду.
Реконструкцијом ове улице урађена је и једна од најкомплекснијих реализација у електропреносном систему. Ради се о завршетку кабловског вода у дужини 4,3 километра са надземним напоном од 110 kV, који повезује трафостанице „Београд 1” и „Београд 6”. Замењен је систем који је постављен давне 1969. године, а на овом воду ће се снабдевати шири центар града попут Дорћола и Савског венца, али и топлана на Дорћолу, две болнице и зграда Народне скупштине.
Завршетком треће фазе комплетирана је веома комплексна реконструкција саобарћајнице која је добила шест трака у два смера. Том приликом је градски менаџер Мирослав Чучковић изјавио да је њена дужина око два километра и 300 метара, те да је на овај начин Београд добио још један булевар.
По завршетку Вишњичке улице, где су урађене три траке по смеру укупне ширине 9,5 метара, одмах су настављени радови на потезу ка Богословији.
Извор: Беоинфо