Београд је и ове године током новогодишњих и божићних празника иако познат као центар забаве и дружења и место окупљања, остао безбедан за све грађане и посетиоце. Празничне манифестације привукле су у главни град велики број туриста, али инцидената у новогодишњој ноћи готово да није било.
Београдска полиција постаралa се да ноћ протекне мирно и у добром расположењу.
Нову 2024. Годину Београђани су дочекали на више локација у граду где су одржане бројне бесплатне манифестације.
Град Београд дочек нове године уз наступе познатих српских певача за грађане је организовао на Тргу републике где је било више хиљада људи.
На “Градском дочеку Нове 2024. године” иако је највише било младих, на Тргу републике уз музику радовали су се и старији суграђани, родитељи са децом и велики број гостију из иностранства.
Београд је безбедан и сигуран сам да ће тако остати и у будућности, а београдска и српска полиција раде велики посао, улажу велики труд и треба их похвалити”, председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић
Како би исказао емпатију према животињама и власницима кућних љубимаца Град Београд донео је одлуку да у поноћ у новогодишњој ноћи ове године по први пут не буде ватромета.
Ватромет ствара велику буку која узнемирава животиње, те је усвојен предлог многих удружења за заштиту животиња да новац намењен за ватромет буде уплаћен Зоо хигијени за изградњу нове хируршке амбуланте у Реснику.
Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић истакао је да сви који имају кућне љубимце знају колико они то тешко преживљавају, те да је ово био добар потез Града и у симболичном смислу.
Неколико тренутака у поноћ може да има и далекосежне последице за животиње зато су, истакао је Шапић, одлучили да се Београд прикључи овој иницијативи коју је прихватило више градова широм Србије.
Он је још навео да је Београд метрпола која се развија страховитом брзином, али да је и упркос томе један од најбезбеднијих градова у Европи.
Поред тога за животиње је опасна и употреба пиротехничких производа којим се нарушава јавни ред и мир или угрожава сигурност грађана, а законом је кажњива новчаном казном од 50.000 до 100.000 динара. Забрањена је њихова продаја млађима од 18 година.
Београдски лични асистенти, како би се грађани осећали безбедније, водиће рачуна о комуналном, али и јавном реду распоређени широм града у нове 102 комунално-безбедносне станице. Циљ Града Београда јесте да они буду на услузи грађанима, у близини школа, вртића, у парковима.
Град ће на услугу станице ставити и припадницима београдске полиције, како би безбедност у целом граду била на вишем нивоу. Секретаријат за опште послове расписао је 4. маја прошле године јавну набавку заостављање монтажних објеката за смештај, односно станица београдских личних асистената.
Градоначелник Београда Александар Шапић изјавио је да ће станице бити постављене у склопу мера дефинисања зона безбедности око школа, као и да ће тим бројем станица бити промењен изглед главног града.
Он је истакао да комунална милиција не треба да буде репресивни фактор, већ да помаже народу. Неопходност зона безбедности око школа наглашена је након мајских трагедија у Београду и Младеновцу иако је постављање станица планирано и пре тога.
Град је формирао радну групу која у договору са Министарством правде и Министарством унутрашњих послова има за циљ да се јасно дефинише безбедна зона у коју би ушле школе, дворишта, паркови, игралишта, вртићи, то јест сва она места где деца највише проводе време.
Осим деце, зоне безбедности осећај сигурности треба да пруже и родитељима. Осим физичког патролирања, станице ће бити опремљене видео надзором који ће функционисати у зонама школа и вртића 24 сата дневно.
„Уколико се ове максимално опремљене станице, где ће боравити наши Бели, квалитетно умреже с полицијом, ниво безбедности у читавом граду бити на много вишем нивоу”, градоначечник Александар Шапић
Београђани ће комуналним милицајцима моћи да пријаве проблеме у свом крају, попут комуналних проблема или проблема у паркингу. Комунална милиција обавља послове прописане Законом о комуналној милицији и другим прописима које је донела Скупштина града Београда, на територији свих 17 градских општина.
Под подручје рада комуналне милиције потпада одржавање чистоће на јавним површинама, уклањање снега и леда у зимском периоду са јавних површина, спречавање уништења паркова, зелених и рекреационих површина, споменика и скулптура, као и цртање графита.
Такође воде рачуна о заштити од буке у животној средини, постављање објеката за разне манифестације, јавни превоз, паркирање на јавним површинама, одржавање комуналних објеката, пијаца, паркова, зелених и других јавних површина. Секретаријат за послове комуналне милиције пружа заштиту и сигурност у свакодневном животу заједнице.
Сервисни центар са јединственим кодним бројем 11-0-11 почео је да ради прошле године, у марту месецу. Путем овог броја грађани могу да пријављују комуналне проблеме, добијају информације и дају сугестије ради бољег функционисања града.
Овај центар је направљен на иницијативу градоначелника Београда Александра Шапића, који је приликом обиласка новог простора у Кнез Михаиловој улици подсетио да је идеју иницирао по узору на сличан центар, само мањег обима, који је направио у Општини Нови Београд док је био на челу ове општине.
Он је том приликом рекао да је читав простор посебно уређен са инфо-службама свих јавних предузећа на једном месту.
Читав простор посебно уређен са инфо-службама свих јавних предузећа на једном месту
Сада се на једном месту налазе инфо-службе Комуналне милиције и инспекције, „Инфостан технологија”, „Градског стамбеног”, „Паркинг сервиса”, „Јавног осветљења”, јавног превоза, „Београдског водовода и канализације”, „Београдских електрана”, „Градске чистоће”, „Зеленила – Београд”, као и „Београд-пута”.
Овај систем је објединио све њих, у позиве се има увид, тако да не може постојати ниједна информација која се добије од Београђана, а да како је рекао градоначелник, остане зачаурена унутар система.
Овај начин комуникације са грађанима је револуција, пре свега у подизању приправности свих градских предузећа, а постоје јасна правила како грађани пријављују проблем који имају.
Сервис је отворен 24 сата сваког дана у години, а рок за добијање одговора на питање које се постави је 72 сата, и за то време сигурну добијају повратну информацију, али не и за решење, јер постоје ствари које не могу да се реше за тако кратак рок.
Предност јединственог кодног броја 11-0-11 је и та што Београђани више не морају да размишљају о томе ко је за шта надлежан, чак ће добити информацију ко је надлежан уколико то није Град.