ПОДЗЕМНЕ ГАРАЖЕ РЕШЕЊЕ ЗА ПАРКИРАЊЕ: У Влајковићевој 284, у Скерлићевој 356 нових паркинг-места
Проблем паркирања у Београду ће се решити изградњом подземних гаража. Тренутно се граде гараже у Влајковићевој улици, Скерлићевој, код 25. маја, а у плану је изградња подземне гараже испод пијаце „Бајлони“.
Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић, приликом обиласка радова на изградњи подземне гараже у Влајковићевој улици је рекао да ће овде возачи имати на располагању 284 нова паркинг-места, док је подземна нова гаража у Земуну код Хале „Пинки” завршена са капацитетом од 150 места. Нагласио је да је значај гараже у Влајковићевој посебан јер се налази у центру града, а археолози су завршили свој део посла, с обзиром на то да је на овој локацији утврђено археолошко налазиште из доба старих Римљана.
Подземна гаража са три подземна нивоа и 356 паркинг-места биће изграђена у Скерлићевој улици на Врачару, а налазиће се испод платоа испред Народне библиотеке и испод Скерлићеве улице.
Mарко Стојчић, главни урбаниста је објаснио да већ неколико година у Београду има 11.500 нових аутомобила и скоро 700.000 аутомобила, што је бројка на светском нивоу по глави становника.
Значај гараже у Влајковићевој посебан јер се налази у центру града
Он је рекао да многи градови руше јавне гараже у центру града зато што оне привлаче аутомобиле, а тако како каже изгубите оно што је суштина, а то је могућност за проширење пешачких зона и површине за бициклисте.
- Ми се трудимо да то у правој мери урадимо и спроведемо, да задовољимо оно што је минимална потреба, а са друге стране да не претерамо, да не препунимо центар града аутомобилима - објаснио је Стојчић и додао да ће се по завршетку гараже у Влајковићевој, решити проблема паркирања дела испод Скупштине, између Светогорске улице и Скупштине града.
Главни урбаниста је нагласио да би требало још гаража да се нађе али се поставља питање да ли нам то треба или је боље да се бавимо ободом града, а оно што је важније је како је рекао да побољшавамо јавни превоз, метро систем није случајно нешто што нам треба јер ће се његовом изградњом смањити потреба за бројем аутомобилима и паркирањем у центру града.
Према његовим речима метро систем је брз и комфоран превоз, пуно путника може да се превезе, кроз све градове који имају овај систем показао је да је то најбољи начин борбе против повећања броја аутомобила и борбе против изградње превеликог броја гаража у центру града.
- Један аутомобил заузима 10 квадратних метара, ако то помножимо са 700.000 аутомобила, лако се може видети колика би површина Београда била заузета само од паркираних аутомобила и зато је једино решење правити их испод земље, као што је улица Кнеза Милоша. У граду има још неколико места за такве планове, а једно од њих је и улица Илије Гарашанина - навео је он.
Како је објаснио главни урбаниста Марко Стојчић , приступ подземним гаражама је велики изазов јер ту имате чекање на улаз и излаз возила који ометају постојећи саобраћај, а њиховим уређењем добиће се јавна намена преко крова, у Влајковићевој ће бити парк, а испред „Пинкија“ трг.
Скупштина Града Београда је донела важну одлуку која се тиче изградње и функционисања приватних гаража. Пре те одлуке било је нужно да се склопи уговор са „Паркинг сервисом”, јер је паркирање било третирано као комунална делатност, а цене су такође биле дефинисане градским одлукама. После ове одлуке, приватницима је дозвољено не само да направе гаражу и паркинг-простор већ и да могу паркирање да наплаћују по тржишним ценама.
Подсећања ради, у периоду од 2013. до 2023. године у Београду је изграђено око 1.250 нових паркинг-места.