shutterstock_2333364563.jpg
shutterstock

shutterstock

Градске актуелности

ЛАКШЕ ПРИЈАВЉИВАЊЕ И БРЖЕ РЕШАВАЊЕ ПРОБЛЕМА У БЕОГРАДУ: Позовтеи број 11-0-11 и добићете одговор у најкраћем року

25.05.2024.

ЛАКШЕ ПРИЈАВЉИВАЊЕ И БРЖЕ РЕШАВАЊЕ ПРОБЛЕМА У БЕОГРАДУ: Позовтеи број 11-0-11 и добићете одговор у најкраћем року
Величина слова

„Хало, је ли то Инфостан? Није? Нашао сам овај број на интернету... ", „Молим вас, треба ми хитно инспекција! Не знам која је надлежна, зар то није код вас?" Оваква питања Београђани могу да забораве, јер је телефонским „лутањима" од једне до друге градске службе прошле године дошао крај.

Увођењем јединственог броја за све њих је решено питање „пре свих питања" - кога звати кад имате проблем у главном граду.

Разне институције и установе имале су - свака своје - информативне службе и кол-центре: Паркинг сервис, Јавно осветљење, Београдски водовод и канализација, Београдске електране, Градска чистоћа, Зеленило – Београд, Београд-пут, јавни превоз. У новом сервисном центру обједињене су све и сада је довољно да грађани позову број 11011 па да грађани могу да упуте све врсте пријава, питања, предлога и примедби на комуналне проблеме у Београду. Ако Град није надлежан, сазнаћете и ко јесте.

На овом броју су, од марта 2023. године, обједињени системи комуникација градских служби и секретаријата, као и јавних комуналних предузећа и свих других који учествују у комуналном систему града Београда. Позивом на овај број грађани могу и да пријаве све што улази у надлежност инспекцијских служби и Београдске службе комуналног реда која је позната по надимку својих припадника – БЕЛИ.

Сервисни центар11011 иницирао је градоначелник Београда Александар Шапић и представио га грађанима марта 2023. године. 

Увођењем новог Сервисног центра нису само грађани ослобођени обавезе да прецизно знају шта је чија надлежност већ је и уведен нови степен контроле над радом оних који позиве грађана примају.

„Тешко да ће убудуће моћи да се провлаче ствари које су се до сада провлачиле, мораће да се одговори на све разумне пријаве и указивања грађана", казао је градоначелник Александар Шапић, када је прошле године обишао Центар смештен у Кнез Михаиловој улици.



Према његовим речима, до тада нико није могао да зна колико позива добија, колико одговара, да ли се јавља, шта ради, на који начин комуницира, све је то било без контроле.

Садашњи систем не дозвољава могућност да се у неки позив нема увид, да нека информација стигне од Београђана, а да остане зачаурена у том систему. Према Шапићевим речима, то ће утицати и на подизање квалитета услуга јавних предузећа.

„Ово је револуција у комуникацији са Београђанима, пре свега револуција у подизању приправности свих градских служби." - Градоначелник Александар Шапић, марта 2023. године

Рок за добијање одговора на питање које грађанин постави је 72 сата. То не значи да ће у том року питање бити и решено, јер постоје ствари које не могу да се реше за тако кратак рок. И за побољшање квалитета услуга треба времена, али је чврста информацијска основа за то постављена.

Посебна новина је да сервис за питања и проблеме Београђана ради – 24 сата, сваког дана у години. Чувени одговор - „Наше радно време је завршено, зовите сутра" отишло је у историју. Службе раде званично до 16 сати, али ће их сутра ујутру, чим стигну на посао, сачекати позиви грађана који су претходног поподнева или вечери примљени и заведени. Другим речима, план за нови радни дан оних који треба да раде за Београђане, пише се, кад затреба, и током ноћи.

Оваквим системом не могу да се похвале ни градови који су далеко економски снажнији и уређенији."

Александар Шапић, председник Привременог органа Града Београда

Поред комуникације телефоном, сви имају и могућност да јаве поруком на мејл адресу [email protected]. И друштвена мрежа Икс (некадашњи Твитер) је ту за све оне који су навикли на некадашњи Беоком. Запратите @пријави_проблем и пишите им о свему што вас мучи у главном граду. Потражите на овом профилу и ажуриране информације о кваровима на водоводној мрежи у Београду, изменама режима саобраћаја, планираним радовима Градског зеленила... редовно репостују и временску прогнозу - то је профил који вреди пратити.

„Жеља нам је да будемо експедитивни и тачни, али ћемо бити ригорозни за оне који из било којих разлога желе да нас ометају", навео је градоначелник и додао да оваквим системом не могу да се похвале ни градови који су далеко економски снажнији и уређенији. Ова пракса је испробана у општини Нови Београд, дала је добре резултате и зато се сад проширила на цео град.

Подели вест