image00002.jpg
београд.рс

београд.рс

Градске актуелности

„МАЛИ МЕТРО” ЈЕ ВРСТА САОБРАЋАЈНЕ РЕВОЛУЦИЈЕ: Два километра тунела испод градског језгра потпуно мењају живот Београда

10.07.2024.

„МАЛИ МЕТРО” ЈЕ ВРСТА САОБРАЋАЈНЕ РЕВОЛУЦИЈЕ: Два километра тунела испод градског језгра потпуно мењају живот Београда
Величина слова

Припремни радови за „Мали метро”, изградњу тунела од Булевара деспота Стефана до Економског факултета, који ће заједно са Новим савским мостом чинити најважнији саобраћајни пројекат у Београду, званично су почели прошле недеље.

Идеја о повезивању удаљених делова града стара је 50 година, а овај изузетно значајан саобраћајни пројекат, који је повезан са изградњом Новог савског моста, где ће припремни радови почети у исто време, назван је „мали метро”, јер то значи да ће се на овом потезу стизати и пре него правим метроом, јер метро има станице а овде нема заустављања.

Мали метро мења саобраћајну архитектуру града."

Александар Шапић, градоначелник Града Београда

На прошлонедељној конференцији за медије градоначелник Београда Александар Шапић је рекао да пројекат подразумева уклањање Старог савског моста, изградњу новог моста преко Саве на истом месту, као и изградњу тунела од Економског факултета до Улице деспота Стефана и истако да изградњу „малог метроа” Град ради у сарадњи са Републиком и кинеским партнером.

„Овај пројекат је подигнут на национални ниво, што значи да нико неће моћи да га заустави, а његовим завршетком Београд више неће бити исти град.

Градоначелник је рекао да је Република инвеститор свих капиталних ствари у Београду последњих десетак година, тако да, како је рекао, ништа није „прешло са Града на Републику”.

– Постоји прост разлог за то: буџет Републике износи око 70 милијарди евра, а БДП који се прави у Београду је око 45 одсто. Буџет Београда је око милијарду и по евра, што је око два одсто републичког, а ви видите колико је учешће главног града. Буџет свих локалних самоуправа у уделу буџета Србије је десетак одсто и то је одлука државе већ дуги низ година, у шта нећу да улазим и што није тема, иако у неким европским земљама иде и до 30 одсто – истакао је Шапић.

На конференцији за медије одржаној 5. јула 2024. године градоначелник Шапић је најавио да ће се у центру града радити на растерећењу саобраћајница и делова који ће „трпети” због рушења Старог савског моста. Тада је нагласио да је већ сада у Карађорђевој улици направљен излазак за посебну траку, јер се ту правила гужва.

IMG-20240705-WA0013.jpg
Градоначелник Београда Александар Шапић на конференцији за новинаре посвећеној пројекту „мали метро" 5. јула 2024. године
београд.рс

На овом линку можете да прочитате цео текст са конференције за новинаре коју 5. јула 2024. године одржао градоначелник Александар Шапић.

„Ово је један од најважнијих, ако не и најважнији саобраћајни пројекат у Београду у последњих неколико деценија. Зашто? Прво зато што за 13–14 процената растерећује у саобраћајном смислу центар града, затим процена је да више од петнаест одсто смањује загађење у центру града јер ће саобраћај да се одвија два километра испод земље, а најважније је што саобраћајно спаја два најудаљенија дела града.”

Александар Шапић, градоначелник Града Београда у мају 2024. године обилазећи локацију у Деспота Стефана

62431.jpg
београд.рс

'Мали метро' ће бити на понос Београда, два километра тунела који ће пролазити испод језгра града с новим мостом, свим саобраћајницама и великом петљом на Новом Београду, све то ће бити једна врста саобраћајне револуције и пројекат који ће потпуно променити визуру града."

Александар Шапић, градоначелник Града Београда

О функционисању саобраћаја мислило се благовремено: Шапић је приликом обиласка места предвиђеног за почетак радова у Деспота Стефана подсетио да је доњи део Балканске постао двосмерна улица.

MIX_9192.jpg
Александар Шапић, председник Привременог органа Града Београда обишао је данас локацију у Деспота Стефана где ће почети изградња тунела.
београд.рс


– То је урађено да би се премостио период радова, а како би становници око Сава центра, Тржног центра „Ушће” и из блокова имали алтернативу преласка реке до Немањине улице. Такође ће бити организоване посебне аутобуске линије градског превоза које ће се преко Бранковог моста укључивати у Улицу Гаврила Принципа и преко Балканске се уливати у Немањину, а одакле ће те путнике преузимати трамваји. Нема сумње да ће Бранков мост бити оптерећен, али зато нам је и циљ да се радови заврше у року од две године – истакао је том приликом Шапић.

У галерији фотографија можете да погледате како изгледа пројекат „мали метро".

Подели вест