IMG-20241004-WA0012.jpg
београд.рс

београд.рс

Градске актуелности

НОВОФОРМИРАНОМ ОБИЛАЗНИЦОМ ГРАЂАНИ ЋЕ БРЖЕ СТИЗАТИ СА ЈЕДНОГ НА ДРУГИ КРАЈ ГРАДА НЕГО ДА ВОЗЕ КРОЗ ЦЕНТАР: Градоначелник Шапић у обиласку новог кружног тока у Поп Лукиној

04.10.2024.

НОВОФОРМИРАНОМ ОБИЛАЗНИЦОМ ГРАЂАНИ ЋЕ БРЖЕ СТИЗАТИ СА ЈЕДНОГ НА ДРУГИ КРАЈ ГРАДА НЕГО ДА ВОЗЕ КРОЗ ЦЕНТАР: Градоначелник Шапић у обиласку новог кружног тока у Поп Лукиној
Величина слова

Градоначелник Александар Шапић је обишао завршене радове у Карађорђевој улици и нови кружни ток у Поп Лукиној.

Новоформирани унутрашњи магистрални прстен повећаће проточност саобраћаја од Бранковог моста до почетка Булевара војводе Бојовића и смањити гужве јер ће, користећи ову обилазницу, грађани далеко брже стизати с једног на други крај града него када возе кроз центар, рекао је данас градоначелник Александар Шапић приликом обиласка новог кружног тока у Поп Лукиној и завршених радова у Карађорђевој улици.

IMI_6948.JPG
београд.рс

Он је истакао да су у току лета завршени радови у овом делу Карађорђеве улице, од Бранковог моста до почетка Булевара војводе Бојовића.

– Пре свега, урађено је спуштање код Поп Лукине улице, као и кружни ток који смо урадили јер је саобраћајница била изузетно комплексна. Проширили смо Црногорску улицу, померили смо возила која су била практично на коловозу, пробили скретање десно у Карађорђеву. Поред тога, овде смо потпуно пресвукли асфалт и склонили коцку која је била неусловна за саобраћај који овде функционише и који ће тек да функционише. На раскрсници Париске и Војводе Бојовића и Карађорђеве смо померили пумпу, проширили раскрсницу, направили по две траке и учинили да део који је драстично кочио саобраћај у овом делу града и на овај начин постане проточан. Укинули смо три семафора који су били беспотребни и учинили да ова улица буде управо оно што и треба да буде, једна од транзита и малих обилазница око центра града – рекао је Шапић.

IMI_7318.JPG
београд.рс

Он је апеловао на све возаче који иду од Новог Београда и прелазе у стари део града, искључивањем у Карађорђевој улици, да користе овај транзит уласком у Војводе Бојовића.

„Желимо да имамо по две саобраћајне траке у једном смеру око Калемегдана, све до Улице цара Душана. Тиме ћемо омогућити да се магистрално повежу центар града са доњим Дорћолом, и у наставку са Улицом 27. марта, а да притом возачи избегну Теразијски тунел".

Александар Шапић, градоначелник Града Београда

– Проласком око Калемегдана возачи стижу до Улице цара Душана, чак и до Француске, два и до три пута брже него да иду кроз Теразијски тунел и путем који највећи део Београђана користи. Просто, то је једна врста навике јер је овај део града увек био „запетљан”, а ми сада све радимо да повећамо проток саобраћаја и да можете да заобиђете центар града и стигнете брже – рекао је градоначелник.

DJI_20241004101957_0015_D.JPG
београд.рс

Такође је најавио за јесен, а у складу са временским приликама, наставак проширења Булевара војводе Бојовића.

– Желимо да имамо по две саобраћајне траке у једном смеру око Калемегдана, све до Улице цара Душана. Тиме ћемо омогућити да се магистрално повежу центар града са доњим Дорћолом, и у наставку са Улицом 27. марта, а да притом возачи избегну Теразијски тунел. Такође је са предузећем „Београд на води” договорено да се од наредне године гради још једна саобраћајница која ће имати искључење из Карађорђеве улице и која ће ићи паралелно са реком Савом. Она ће пролазити испод Старог савског моста, као и будућег новог моста, те се у наставку уливати у Булевар Вудроа Вилсона, а даље том трасом све до Газеле и даље ка Сајму и Обреновачком путу. Сврха је повећање протока саобраћаја, нарочито у центру града, као и смањивање броја моторних возила у најужем градском језгру – рекао је Шапић.

DJI_20241004110743_0050_D.JPG
београд.рс

План је да се наредне године заврши пројекат затварања за колски саобраћај деонице уз Калемегдан, како би се преко Кнез Михаилове он пешачки повезао са Теразијама. Подсетио је и да је идеја да се „шатл” возилима спајају две старе линије „двојке”, тако да неће бити „пресечена”.

DJI_20241004103234_0024_D.JPG
београд.рс

– Мислим да ће све што смо урадили и што ћемо урадити драстично променити саобраћајну перцепцију и саобраћајну архитектуру у овом делу Београда. Користећи ову обилазницу грађани ће далеко брже стизати с једног на други крај града него када возе кроз центар – навео је Шапић.

Фотографије можете преузети на овом линку.

Видео-материјал можете преузети на овом линку.

Извор: Беоинфо

Подели вест