shutterstock_2156116341.jpg
shutterstock

shutterstock

Градске актуелности

САОПШТЕЊЕ РЕПРЕЗЕНТАТИВНИХ СИНДИКАТА ГСП-А „БЕОГРАД”: Обраћање поводом кампање обмањивања јавности

17.10.2024.

САОПШТЕЊЕ РЕПРЕЗЕНТАТИВНИХ СИНДИКАТА ГСП-А „БЕОГРАД”: Обраћање поводом кампање обмањивања јавности
Величина слова

Поводом кампање обмањивања јавности која траје дуже време, Самостални синдикат ГСП-а „Београд” и Синдикат радника запослених у ГСП-у сматрају својом обавезом да се обрате грађанима Београда, корисницима услуга јавног превоза, наводи се у саопштењу из ова два репрезентативна синдиката.

Наиме, више људи који се представљају као заступници интереса запослених у ГСП-у, нити раде у ГСП-у, нити су икада радили у ГСП-у, и заступају укупно 42 радника, што је 0,007 одсто од броја запослених у Градском саобраћајном предузећу, свакодневно у средствима јавног информисања, на телевизијама и друштвеним мрежама износе тешке лажи и на тај начин узнемиравају и запослене у предузећу и јавност.

Стално слушамо приче да се погони ГСП-а гасе, да следи велико отпуштање запослених, да су све аутобуске линије отете од ГСП-а, да се ГСП приватизује и да се своди само на трамваје и тролејбусе. Причају да су возила неисправна, да грађани нису безбедни у возилима итд. Све ово доводи до тога да су запослени у предузећу уплашени за своју егзистенцију, а грађани за безбедност у возилима.

За све то, признајемо, сносимо део кривице, јер се нисмо обазирали на то медијско бомбардовање неистинама и измишљотинама. Нисмо се до сада оглашавали на овај начин, с обзиром на то да нисмо слутили да ће ово отићи овако далеко и да се, попут гебелсовских метода, више пута поновљена лаж претвара у „истину” која плаши народ.

Као два једина репрезентативна синдиката, која представљају више од 4.700 запослених у ГСП-у или преко 85 одсто запослених, желимо да демантујемо лажи и кажемо истину.

Истина је да се води прљава политичка кампања против ГСП-а и Града Београда на разне начине, а један од њих је форсирање лажних председника синдиката у медијима, где износе неистине и измишљотине, а заузврат добијају озбиљну финансијску надокнаду. После одређених неспоразума успоставили смо изузетно добру сарадњу са градоначелником Александром Шапићем и кабинетом градоначелника, која траје и унапређује се већ више од годину и по дана. Такође, укључени смо кроз социјални дијалог са руководством Града и менаџментом предузећа у сва битна дешавања у вези са Јавним комуналним предузећем ГСП „Београд”.

Овим дијалогом постигли смо следеће:
Возни парк предузећа се обнавља и никада до сада нисмо имали толико нових возила. У ГСП стиже 150 нових, гасних аутобуса, а очекујемо да ће идуће године бити набавка за још 250 нових аутобуса. Са до сада набављеним возилима комплетно ће бити обновљен аутобуски возни парк.
– Очекује се испорука 25 нових трамваја, од којих ће први стићи већ на пролеће 2025. године, а ускоро се расписује и тендер за још 100 нових трамваја.
– Ускоро ће бити расписан тендер за набавку 80 нових тролејбуса.
Зарада возача је више пута повећана у поменутом периоду, а најновије повећање примењује се од 1. октобра. Исто се односи и на раднике у одржавању и још неке категорије запослених које су уско везане за саобраћај (диспечери, инструктори...). Такође, у плану је и повећање зарада за отправнике и још неке категорије запослених (референти саобраћаја и др) од јануара 2025. године. Сва ова повећања су мимо оних које прописује држава, односно колективни уговор.

Све ово, уз коментар да нисмо задовољни у потпуности и да ће на тему зараде возача, одржавања и још неких категорија запослених бити још разговора и преговора, да не би одлазили из Србије, јер су то дефицитарна и јако битна занимања, јер превозе нас и нашу децу, наше суграђане и јако је битно да возач буде задовољан и фокусиран само на вожњу, а не, као некад, да размишља да ли ће имати свом детету да купи кифлу за доручак и сличне ствари. У прерасподели линија, укупан број возила ГСП-а биће нешто мањи, јер је то једини начин да возачи имају два слободна дана и возе одморни, дакле оптимизован је број у складу са ресурсима предузећа. Када стигну нова возила која смо поменули, смањивањем интервала повећаваће се и број возила ГСП-а на улицама и доћи ће до броја који имамо у овом тренутку, уз услов да обезбедимо потребан број нових возача у року од годину дана.

И све ово вероватно је дугачко за читање, али је најкраће могуће. Треба и може све горе наведено да се образложи детаљније, што ће се реализовати ускоро гостовањем у телевизијским емисијама и давањем интервјуа за штампане медије, као и путем социјалних мрежа. Углавном, укратко смо истину презентовали бројкама и чињеницама, и то је најбољи начин за одговор на измишљотине и неистине.

Кроз историју су многи покушавали да уруше и растуре ГСП, али никад као овакве комичне сподобе које се лажно представљају.

Наша два синдиката имају легитимацију и настављамо да се боримо за унапређење ГСП-а и квалитет саобраћаја у Београду. Сваки проблем који имамо прво ћемо изнети пред Управу Града Београда и верујемо да ћемо га успешно превазићи. Уколико не превазиђемо проблем, онда ћемо се обраћати јавности.

Запосленима поручујемо да не брину, јер неће бити никаквог гашења погона нити отпуштања, а имаћемо много нових возила, повећане зараде и побољшане услове рада.

Градоначелнику Шапићу и Градској управи Града Београда захваљујемо на сарадњи и разумевању, похваљујемо све ове изузетне резултате и планове, али и поручујемо да ћемо морати још пуно заједно да разговарамо и преговарамо како бисмо дошли до задовољавајућег степена стандарда запослених, посебно возача и радника у одржавању, наводи се у саопштењу репрезентативних синдиката ГСП-а.

Извор: Беоинфо

Подели вест