ЗАВРШАВАМО ИНФРАСТРУКТУРНЕ ПРОЈЕКТЕ КОЈИ ЋЕ СУШТИНСКИ ПРОМЕНИТИ СЛИКУ ГРАДА: Председник Скупштине Града Београда Никола Никодијевић гост на ТВ К1
Београд је последњих година кренуо у озбиљан инвестициони циклус, који ће се наставити и у будућности, тако да нас чекају озбиљни инфраструктурни пројекти који ће суштински променити слику града, рекао је гостујући на ТВ К1 председник Скупштине Града Београда Никола Никодијевић.
Он је подсетио да се највећи број инфраструктурних пројеката финансира из буџета Града, док се највећи капитални пројекти попут метроа финансирају уз помоћ Владе Србије, јер је просто немогуће да једна локална самоуправа финансира овако велике пројекте.
– Из буџета Града се финансира део инфраструктуре када је у питању ЕКСПО, а ту такође спадају и изградња новог моста, тунел Дунавска–Савска траса, који треба да повеже Нови Београд и Карабурму, изградња изложбеног простора, националног стадиона. Уз све ове пројекте, градимо и целокупну инфраструктуру за тај део града и то ће бити правац којим ће се развијати Београд у наредним годинама и деценијама. Радимо градску железничку инфраструктуру на траси будућег метроа, а на тај начин ће се повезати општина Сурчин и национални стадион са центром града. Сви ови пројекти суштински мењају слику нашег града, а најзначајнији међу њима је свакако метро – поручио је први човек градског парламента.
Никодијевић је истакао да је градња метроа најтежа приликом пројектовања, те да ће све бити много брже када кртице почну да копају тунеле.
– Очекујем да ће метро бити готов до 2029. године, а да ће почети са радом 2030. године, јер ће шест месеци трајати тестирање система. Све што смо започели, завршићемо – рекао је он.
Коментаришући усвојени буџет на претходној градској скупштини, Никодијевић је рекао да је могуће да неки пројекти закасне са реализацијом јер су цене на почетку израде оквирне и подложне променама у зависности од општег стања на светком тржишту.
– То је немогуће предвидети, радимо предрачуне, а до окончања јавне набавке на светском тржишту се све промени неколико пута, као што је на пример био случај са изградњом метроа у Солуну – рекао је Никодијевић.
Он је појаснио да ће сви инфраструктурни пројекти око ЕКСПО-а бити завршени на време, јер су они условљени роковима за отварање тако значајне манифестације за нашу земљу.
– Ту се пре свега мисли на изложбене павиљоне, национални стадион, железницу од Прокопа до Сурчина, али и све пропратне садржаје, од изградње саобраћајне и комуналне инфраструктуре до изградње хотела који финансирају приватни инвеститори, а који су неопходни за организацију тако великог догађаја – појаснио је Никодијевић.
Говорећи о бесплатном јавном превозу у Београду од јануара 2025. године, Никодијевић је истакао да се превоз деведесетих година третирао као социјална категорија, те да после тога нико није имао храбрости да уведе ред и да се ухвати укоштац с тим.
– Ако је већ превоз социјална категорија, став градоначелника је био да буде потпуно бесплатан. На годишњем нивоу се од продаје карата приходовало око четири милијарде динара – рекао је Никодијевић и додао да ниједну социјалну категорију у последњих десет година Град није укинуо, већ се повећавао обим средстава и обим корисника социјалних давања.
Он је истакао да се стално ради и на обнављању возног парка градског превоза и додао да је део линија уговором додељен приватним превозницима који морају да поштују строге одредбе уговора са Градом Београдом.
– Приватни превозници су новим уговором са Градом добили обавезу да имају нова возила. Уколико користе возила старија од пет година, ми им онда мање плаћамо по километру. Када је у питању ГСП, наручили смо 150 аутобуса на гас, од којих је 30 већ стигло, а осталих 120 ће сукцесивно стићи до априла. Наручили смо и 25 нових трамваја. Поред тога, на седници Скупштине града донели смо одлуку да полако прелазимо на електричне аутобусе уместо тролејбуса зато што нам дају много већу аутономију у раду, јер нису везани за линије као до сада – закључио је Никодијевић.
Извор: Беоинфо