НЕ ОДУСТАЈЕМО НИ ОД ЈЕДНОГ ПРОЈЕКТА, УНАПРЕЂУЈЕМО ЈАВНИ ПРЕВОЗ И ПОВЕЋАВАМО БЕЗБЕДНОСТ У ШКОЛАМА: Градоначелник Шапић на конференцији за новинаре у Старом двору
Градоначелник Београда Александар Шапић представио је данас на конференцији за новинаре у Старом двору важне пројекте који су завршени и најавио реализацију нових, међу којима су најзначајнији пројекти у области саобраћајне инфраструктуре и јавног превоза, те нагласио да се ни од једног пројекта није одустало, а ради се више него икада.
Он је подсетио да су у току радови на Тргу Николе Пашића, где се шири коловоз, као и на гаражама у Влајковићевој и Скерлићевој. Говорећи о пројектима које је Град завршио, навео је реконструкцију Улице Драгослава Јовановића, Булевара Зорана Ђинђића, Призренске улице, проширивање стајалишта на Зеленом венцу. Најавио је такође ново идејно решење за раскрсницу код Студентског града, а до краја године спајање Карађорђеве са Булеваром Вудроа Вилсона, као и завршетак радова на кружном току који спаја Булевар Вудроа Вилсона и Булевар војводе Мишића.
– У току је рад на идејним решењима за Сарајевску, Балканску, Улицу адмирала Гепрата, Немањина, Кнеза Милоша и очекујемо да ће сви ови радови почети у току 2025. године – истакао је градоначелник.
Према његовим речима, кружни ток код Трга републике ће почети да се ради када се буде завршио део код Теразија, а како је рекао, одустало се од кружног тока код Игуманове палате јер се испоставило да постоји ризик због подземних пролаза.
Што се тиче изградње новог српског моста, додао је Шапић, све се сада реализује по динамици након првих месец дана кашњења.
– Ако све буде како треба, требало би да се Стари савски мост уклони до пролећа и да већ прве обрисе новог моста можемо да видимо крајем ове или почетком 2026. године. Радимо на завршетку пројектовања саобраћајнице која се налази са новобеоградске стране и која треба да споји Булевар Владимира Поповића са кружним током на Бранковом мосту, тако да ће ту бити три кружна тока – на крају Булевара Зорана Ђинђића, затим на углу Булевара Владимира Поповића и на Бранковом мосту. Та три кружна тока ће вероватно бити најоптерећенија када се одлучујете на који ћете мост да кренете – рекао је Шапић.
Према његовим речима, очекује се почетак изградње тунела до краја фебруара, а првих годину дана ће бити измештање инсталација.
– За сада нема кашњења и изузетно сам срећан што нисмо одустали од моста како су неки размишљали. Коначно ће тај део града са завршетком Савске улице и радовима у том делу бити поново укључен у саобраћај као никада раније. Док су ту биле аутобуска и железничка станица, увек је био колапс – навео је Шапић.
Он је рекао да аутобуска станица увелико функционише, те да је расписана јавна набавка за станичну зграду за коју се очекује да ће бити паралелно готова са железничком зградом до краја 2027. године.
– Имамо аутобуску станицу која је једна од најбољих и најрепрезентативнијих у Европи, на шта сам изузетно поносан. Што се тиче стајалишта „Југ”, очекивао сам да ће бити брже, али наравно да се ни од чега није одустало, па ни од тога. У међувремену смо схватили да позицију где се налази „Паркинг сервис” и стајалиште које смо планирали треба да ротирамо. У току је тај процес да би возила могла лакше да се искључе са ауто-пута и поново укључе ка Нишу. Радови на премештању крећу за седам дана. Нисмо одустали од стајалишта „Југ” и надам се да ћемо врло брзо бити у прилици да омогућимо да добар део саобраћаја ка југу ту стаје, а потом бисмо укинули дивља стајалишта код Аутокоманде која праве велике гужве у саобраћају. То не можемо да урадимо док не обезбедимо стајалиште „Југ” – појаснио је Шапић.
Градоначелник је нагласио да семафори на Аутокоманди нису пуштени у рад, већ су 15 минута радили како би се повезала струја.
– Очекујемо да их пустимо следећег викенда. Сада ћемо имати семафоре у кружној раскрсници, што до сада није био случај нигде у Србији. Још увек од Саобраћајног факултета нисмо добили о томе пројекат иако су нам рекли да мисле да ту не треба поставити семафоре. Кружни токови су неопходност. На Аутокоманди је фреквентан и оптерећен саобраћај и постоје правци одакле не може тек тако да се уђе у кружни ток. После пуштања семафора у рад и првог прилагођавања, очекујем да ће људи из надлежног секретаријата да прате и виде колико који семафор треба да ради – рекао је Шапић.
Шапић је најавио да ће следеће недеље бити представљена прва фаза великог безбедносног пројекта, о чему се разговара већ две и по године.
– Поставили смо камере у дворишту свих основних школа са посебним софтвером, а командно-безбедносни центар налази се у Тиршовој, где ће се пратити и рад саобраћајних камера. Тај систем може да детектује ватрено и хладно оружје, а представићемо и начин на који ће наше обезбеђење бити повезано са полицијом. Почели смо исти посао и са вртићима и очекујемо да до јесени успемо да увежемо цео систем и са вртићима – рекао је Шапић.
Градоначелник је истакао и да се наставља изградња гаража у Влајковићевој и Скерлићевој улици, а од пројеката који су у плану посебно је указао на Безистан.
– Чекамо још једну сагласност власника и онда можемо да кренемо у пројектовање и уређење и овог простора, јер би заиста била штета да поред уређеног Трга Николе Пашића и околних саобраћајница не уредимо и тај простор – истакао је он.
Говорећи о пешачко-бициклистичком мосту, градоначелник је напоменуо да је добијена сагласност надлежног министарства.
– Будући да ће то бити финансирано новцем ЕБРД-а, очекујемо да ћемо ове године расписати набавку за пројектовање и извођење. Ради се о мосту, ширине 16 метара, само за бициклисте и пешаке, и од момента расписивања се очекује извођење у времену краћем од две године – казао је Шапић.
Када је реч о Зоолошком врту на Ади Циганлији, Шапић је нагласио да је конкурс завршен и да је било достављено осам предлога.
– Комисија је одабрала победничко решење и сада је на реду израда комплетног пројекта. Наравно, тамо треба ослободити простор, јер тренутно имамо 500 породица које тамо живе и 274 дивља објекта, али ће тај простор према плану свакако бити много боље и хуманије место него што је сада, а планирани пешачко-бициклистички мост ће управо бити један од нових прилаза ка простору – рекао је Шапић.
Како је истакао, прво идејно решење постоји за Париску улицу, где ће бити направљена велика пешачка зона која ће се спојити са Кнез Михаиловом.
Када је у питању наставак радова у Булевару патријарха Павла, Шапић је истакао да сутра истиче рок за додељени посао одређеној фирми и уколико не буде нових жалби, требало би да радови почну у року од месец дана, са роком завршетка за 12 месеци.
– Очекујемо да ускоро буду завршени радови на великој реконструкцији водоводне мреже у Драјзеровој улици, која траје већ неколико месеци. Након тога, Драјзерова ће бити проширена на три траке, што ће се исто догодити и са делом Булевара војводе Мишића, јер са Булеваром патријарха Павла неће бити потребе за више трака. Коначно ћемо читав тај део Раковице и Вождовца саобраћајно растеретити. У наредних месец дана требало би да са Владом потпишемо уговор за тунел од Аутокоманде до Сењака. Тунел би омогућио да се након преласка Моста на Ади десно скреће за Баново брдо и Пожешку улицу, а лево за тунел који „излази” испод Аутокоманде. Тај посао је био „закочен” више од 10 година, али је после великог труда, који су уложили Град, Влада и Војска, направљен помак који ће омогућити реализацију – истакао је Шапић.
Говорећи о ситуацији са јавним превозом и набавци нових возила, Шапић је нагласио да је расписана јавна набавка за 300 нових аутобуса и 100 трамваја.
– Од 150 аутобуса које смо наручили, крајем прошле године стигло је 70, а остатак очекујемо до краја пролећа. Требало би да први трамваји стигну у марту или априлу, док се цео контингент од укупно 25 очекује у року од годину и по до две године. Планирамо да урадимо и репарацију „шпанских трамваја”, јер су у прилично лошем стању. Дакле, укупно у наредним годинама Београд набавља 125 нових трамваја и репарира 25 постојећих, а да не заборавимо и комплетну обнову аутобуског возног парка. Не би требало заборавити ни да је Град наметнуо обавезу приватним превозницима да обнове возни парк и да немају возила старија од пет година. Све наведено значи да би до 2027. године у јавном превозу била само возила стара до две и по године – рекао је градоначелник.
Шапић је подсетио да је преостало да се реши набавка тролејбуса или електробуса.
– Мислим да ћемо изабрати електробусе имајући у виду да нам је стигао предлог за јавно-приватно партнерство у којем су истакнути аргументи који говоре у прилог електробуса. Када је у питању преузимање линија јавног превоза од приватника, јасно је да ГСП у овом тренутку нема ни довољно возача, ни довољно возила да „покрије” све линије. То је основни разлог због чега су приватницима понуђене те линије. Када би Град у овом тренутку све преузео на себе, 40 одсто линија не би радило. Приватницима смо драстично пооштрили услове за учествовање у послу и на тај начин дошли до оптималног броја возача и аутобуса у ГСП-у. Када су електробуси у питању, није тачно да би тролејбуски депо на Дорћолу престао да буде у власништву Града или да би било који радник изгубио посао. Ниједан радник није изгубио посао у ГСП-у откада сам на месту градоначелника. У јануару 2022. године, просечна плата возача била је 82.125 динара, а сада је 142.624. У истом раздобљу, техничком особљу повећана је плата са 66 на 114 хиљада динара. Такође, уместо шест, раде пет дана недељно. Паралелно са тим, месечна карта је са 5.000 динара, у време када сам преузео функцију градоначелника, дошла на нула динара. Од 2012. до 2022. године набављено је 550 нових аутобуса, а у последње две године исто толико – рекао је Шапић.
Фотографије можете преузети овде.
Видео материјал можете преузети овде.
Извор: Беоинфо