КОСЕ ЗАТЕГЕ И ПИЛОН ЧИНЕ ЊЕГОВУ СИЛУЕТУ ПРЕПОЗНАТЉИВОМ: Мост на Ади, највиши у Београду
Мост на Ади повезује Савски венац и Чукарицу са Новим Београдом, а име су му дали грађани.
Мост на Ади грађен је у периоду од 2008. до 2011. године, а настао је према пројекту конструктора Виктора Маркеља и архитекте Петера Габријелчича. Мост је свечано отворен у новогодишњој ноћи између 2011. и 2012. године.
Дугачак је нешто мање од једног километра, има косе затеге које се пружају са пилона и по њима је препознатљив.
Посебност моста чини пилон од 200 метара, захваљујући ком је највиши у Београду. Име „Мост на Ади” су му дали грађани након спроведене анкете. Лингвисти при Комисији за именовање улица и тргова су сматрали да је овај назив граматички неисправан, и да треба да се зове „Мост преко Аде”, али ипак је усвојено првобитно име.
Неки од предлога назива за мост били су и „Харфа“, „Мост Зорана Ђинђића“ и „Лепеза“.
Данас он има 6 саобраћајних трака и трамвајске шине и повезује Савски венац и Чукарицу са Новим Београдом. Трамваји саобраћају преко овог моста од 2019. године, а од отварања је постао прометна саобраћајница.
Колоквијалан назив му је и Нови мост.
Мост на Ади прелази преко Саве и један је од новијих симбола Београда, који је својом упечатљивом конструкцијом употпунио шарм главног града.