SIF_0216 (1).jpg
portret Miloš Lužanin
Promo Narodno pozorište/Željko Jovanović

portret Miloš Lužanin
Promo Narodno pozorište/Željko Jovanović

Филмски и позоришни програм

ПОВРАТАК ПУЧИНИЈЕВЕ ОПЕРЕ ТУРАНДОТ НА БЕОГРАДСКУ СЦЕНУ ПОСЛЕ СКОРО ПОЛА ВЕКА! Искуство које вреди доживети

09.12.2022.

ПОВРАТАК ПУЧИНИЈЕВЕ ОПЕРЕ ТУРАНДОТ НА БЕОГРАДСКУ СЦЕНУ ПОСЛЕ СКОРО ПОЛА ВЕКА! Искуство које вреди доживети
Величина слова

Турандот, последња опера славног италијанског композитора Ђакома Пучинија ускоро ће, после скоро пола века од последње поставке, поново постати саставни део редовног репертоара Велике сцене Народног позоришта у Београду и Опере и театра Мадленианум, а у режији Марија Павла дел Монака и под диригентском управом Стефана Романија /Ђорђа Павловића.

Где се одржава

Народно позориште и Мадленианум


Када се одржава

23. и 30. децембар


Представа ће имати две равноправне премијере, с обзиром на то да Народно позориште спрема ово оперско ремек-дело у копродукцији са Опером и театром Мадленианум са којим је до сада реализовало већ неколико веома успешних заједничких представа. Премијера у Народном позоришту биће одржана 23. децембра (19.30), а у Мадлениануму недељу дана касније, 30. децембра (19.30).

Турандот је последња Пучинијева опера коју, исцрпљен тешком болешћу и смрћу 1924., није завршио, већ је то, две године касније, урадио композитор Франко Алфано. У жељи да се одмакне од веризма, Пучини је посегнуо за немачком обрадом легенде о окрутној кинеској принцези Турандот, коју је пре тога обрадио италијански писац Карло Гоци, док се ишодишна прича темељи на старом персијском епу из 12. века.

SIF_0110.jpg
Promo Narodno pozorište/Željko Jovanović

Последњу инсценацију ове опере у Народном позоришту у Београду урадио је Јован Путник, а премијера је одржана 17. октобра 1975. године.

Сама чињеница да се Турандот није изводила у Београду скоро пола века, повлачи велику одговорност свих који су део ове продукције, али морам да признам да управо та чињеница представља за мене посебну част и симбол је једног поверења које сигурно нећемо изневерити. Штавише, убеђен сам да ће нас то још више и мотивисати да на репертоар вратимо овакав значајан наслов. Публика може да очекује један свеобухватни, безвремени стилски приступ, препун фантастичних костима, сценографски проткан флуидним и вишенаменским сценским елементима.

Марио Павле дел Монако

Подели вест