ОД НАГРАЂИВАНОГ РЕДИТЕЉА СТИЖЕ НОВО ФИЛМСКО ОСТВАРЕЊЕ! "Магнетна резонанца" у биоскопима широм Србије
Филм "Магнетна резонанца" ("Р.М.Н.") који је премијерно приказан на прошлогодишњем Канском фестивалу где је номинован за најпрестижнију нагарду Златну палму, потом проглашен за најбољи филм Фестивала европског филма Палић и приказан на Фестивалу ауторског филма (ФАФ) од 23. фебруара, наћи ће се на репертоару домаћих биоскопа.
Трансилванија као место радње филма и приказ вишеструких различитости њеног становништва. Од награђиваног редитеља и сценаристе Кристијана Мунђиуа (Cristian Mungiu) стиже драма "Магнетна резонанца" ("Р.М.Н") која је своју светску премијеру имала на прошлогодишњем Канском фестивалу, а након приказивања на неколико домаћих фестивала (Фестивал европског филма Палић, Дунав филм Фест, Фестивал ауторског филма), долази и код нас.
Филм разматра дилеме данашњег друштва, солидарност наспрам индивидуализма толеранцију наспрам себичности, политичку коректност наспарам непосредности.
Радња филма смештена је непосредно пре појављивања Короне вируса, с краја 2019. године. Неколико дана уочи Божића Матијас напушта посао у Немачкој и враћа се у мултиетничко трансилванијско село. Жели да се више укључи у одгајање свога сина и помогне дечаку да се ослободи нејасних страхова. Матијас је заокупљен и својим старим оцем, као и жељом да види своју бившу љубавницу, Силу. Када се у малој фабрици, којом Сила управља, запосли неколико нових радника, мир у заједници се полако нарушава. Страх обузима становнике, а фрустрације, сукоби и страсти нарушавају дотадашње стање привидног разумевања и смирености.
"Филм се осврће на древну потребу за припадањем, наслеђену од предака, да се идентификујемо са својом групом, са својим племеном и да се природно односимо према другима са резервом и сумњом, било да су друге вере, пола, друштвене класе", рекао је редитељ Мунђиуа који је 2007. године, за свој филм "4 месеца, 3 недеље и 2 дана" освојио најзначајнију награду Канског фестивала, Златну палму.
Кристиан Мунђиуа додаје и то, да је ово уједно прича о старим временима која се доживљавају као поуздана и садашњим моментима која се промишљају као хаотична.