ja_kapetan_04 - Copy.jpg
промо

промо

Филмски и позоришни програм

ВРХУНСКИ КВАЛИТЕТ ОВОГОДИШЊЕ СЕЛЕКЦИЈЕ: Филмови које гледамо само на Фесту

23.02.2024.

ВРХУНСКИ КВАЛИТЕТ ОВОГОДИШЊЕ СЕЛЕКЦИЈЕ: Филмови које гледамо само на Фесту
Величина слова

На овогодишњем 52. Међународном филмском фестивалу, који се одржава од 23. фебруара до 3. марта, биће приказани и бројни филмови које публика може видети само на Фесту.

Неке од ових филмова, попут остварења „Самсара” шпанског редитеља Луиса Патиња или филма „Сидони у Јапану”, са Изабел Ипер у главној улози, публика ће моћи да погледа у селекцији „Снолики филм”, а други, попут филма „Моја мала ноћна тајна” део су програмске целине „Фест Фокус”.

Филм Луиса Патиња већ је овенчан специјалним признањем жирија на фестивалу у Берлину, као и „Златним Александром” за најбољи филм у Солуну. Према оцени критике, реч је о „најнаративнијем и најдинамичнијем” остварењу овог редитеља. Део исте програмске целине је филм Годфрија Ређоа „Било једном у времену”. Прослављени редитељ враћа се после десет година са новим експерименталним филмом, који није сличан ниједном из његове смеле каријере. Ова бајка о крају света и почетку новог, у трајању од 51 минута, „филм је препун ведрине и ритма”, наводе критичари.

Драма Лисандра Алонсоа „Еурека” са Вигом Мортенсеном и Киаром Мастројани у главним улогама такође је део селције „Снолики филм”. Према оцени критике, аргентински редитељ, који се већ доказао пред канском публиком, вратио се да нас поведе на још једно „чудно путовање у непознато”, градећи причу о полицајки из резервата Пајн Риџ.

Пионир тибетанског новог таласа Пема Цеден, редитељ, сценариста и писац који је на фестивалима освојио више од 40 награда, на Фест долази са драмом „Снежни леопард”. Филм који већ има гран-при на фестивалу Tokio International film, уз потпуну универзалност доноси још једну типичну причу о тибетанској култури која почиње када звер из наслова филма једне ноћи упадне у тор за овце локалног сточара и убије девет овнова.

Дубоко дирљива драма белгијског редитеља Баса Девоса „Овде” је четврти играни филм овог аутора, већ награђиваног на Берлиналу 2014. Неконвенционална љубавна прича о румунском грађевинском раднику Стефану који живи у Бриселу, а носи се мишљу да се врати кући, оцењена је као „болно нежна и поетична” филмска прича.

Француска редитељка Елис Жира остварењем „Сидони у Јапану”, са Изабел Ипер у главној улози, представља се филмом о етаблираној француској књижевници на пропутовању по Јапану. Критика је већ охрабрила редитељку Жира оценом да је све што је потребно за снимање филма паметна и промишљена Изабел Ипер, а београдска публика овај филм гледа у програмској целини „Снолики филм”.

Француска редитељка и сценаристкиња Катрин Бреја позната је по провокативним филмовима који истражују сексуалност, односе и породичне сукобе, и представља се драмом „Прошло лето”. Филм према оцени критике „пркоси моралним границама и наративним конвенцијама”.

Филм „Моја мала ноћна тајна” руске редитељке Наталије Мешчанинове већ је освајао публику на фестивалима у Ротердаму, Љубљани и Шангају. Драма о животу тинејџерке Мире, према мишљењу филмских зналаца, врло тешку тему обрађује на напет и узбудљив начин.

Данска драма „Тихи траг”, редитељке Малене Чои пореклом из Јужне Кореје, о усвојеном младићу, већ је добила FIPRESCI признање у Берлину и такође део је програмске целине „Фест Фокус”. И сама усвојена и одрасла у Данској, Чои, како каже критика о овом остварењу, успева да са врло мало речи каже много и пружа „суптилан филм, скромног приступа, са интригантном причом о пунолетству”.

„Моје лето са ајкулом” целовечерњи је играни деби италијанског редитеља Давида Ђентилеа и говори о тринаестогодишњем Валтеру, који је управо остао без оца по завршетку још једне школске године. Док наизглед бесциљно лута дуж римске обале, за Валтера почиње незаборавно путовање.

Подели вест