02_Montenegro_pav_2022_©_ugo_carmeni.jpg
Павиљон Црне Горе на Венецијанском бијеналу (2022). Рад Лидије и Делић и Ивана Шуковића-Not all of paradise is lost.
Уго Цармени

Павиљон Црне Горе на Венецијанском бијеналу (2022). Рад Лидије и Делић и Ивана Шуковића-Not all of paradise is lost.
Уго Цармени

Уметнички програм

ОД БИЈЕНАЛА ДО НЕСВРСТАНИХ: МАУ представља изложбу којом је Црна Ггора наступила у Венецији

14.07.2022.

ОД БИЈЕНАЛА ДО НЕСВРСТАНИХ: МАУ представља изложбу којом је Црна Ггора наступила у Венецији
Величина слова

У понедељак, 18. јула у 18 часова, у Музеју афричке уметности одржаће се разговор о изложби „Умијеће држања за руке/док се пробијамо кроз седиментни облак“ којом се Црна Гора представља на овогодишњем Бијеналу у Венецији.

Када се одржава

18. јул у 18 часова


Гости разговора су уметници Лидија Делић и Иван Шуковић, као и ауторка изложбе, уметница и кустоскиња Наталија Вујошевић.

Изложба је осмишљена као имагинативни простор на коме се сусреће више генерација уметника који полазе из потпуно различитих историјских и друштвених контекста, али и као место уметничког дијалога и преплитања различитих уметничких приступа који кроз призму интиме и имагинације промишљају теме односа човека и простора, човека и технологије, као и будућности заједнице.

Све заједно, изложба обухвата дела уметница и уметника Дантеа Бууа, Лидије Делић, Ивана Шуковића, Дарка Вучковића и Јелене Томашевић, као и Колекцију уметности несврстаних земаља са делима уметника Зузане Халупове (Југославија), Ренеа Портокарера (Куба), непознатог уметника из Ирака и видео запис о скулптури уметника Бернарда Матемере (Зимбабве).

Организатори посебно издвајају исечак из каталога који се односи на рад зимбабвеанског уметника Бернарда Матемера: „Скулптуру Породица умјетник Бернард Матемера израдио је током свог резиденцијалног боравка у Галерији умјетности несврстаних земаља 1987. године. Урађена је у масивном блоку бијелог мермера, са људским фигурама испреплетаним у загрљају, сугестивних црта лица с израженим очима и уснама. Припада Шона скулптури, аутентичној умјетничкој форми/пракси заснованој на традицији, вјеровањима, митологијји и ритуалима. Инспирацију за своје скулптуре проналази у сновима, повезујући натприродно, спиритуални свијет, хуманоидна бића и животиње. Као на многим његовим скулптурама, тако је и на овој присутан мотив три стопала и три прста за који је својевремено свједочио да потичу из једног сна у коме су се људи претварали у животиње и пењали се по дрвећу у потрази за медом.“

Улаз: слободан на овај догађај је слободан.

Подели вест