Величина слова

Изложба фотографија под називом „Иза игла" ауторке Јелене Вемић биће данас отворена у Малој галерији УЛУПУДС-а и трајаће до 10. фебруара.

Где се одржава

Мала галерија УЛУПУДС-а

Када се одржава

10. фебруар

Иза угла је својеврсни фотографски итинерариум настао током интимне шетње ауторке, Јелене Вемић, празним улицама Монтреала за време последњег пандемијског застоја. Фаворизујући природну светлост и контрасте кјароскуро уметница нам представља фотографско мапирање градске архитектуре.

Глобална катаклизма зауставила је френетичну циркулацију људи, раздвојила најближе и покренула лавину страхова. У мрежи замрзнутог Монтреала нашла се и Јелена, која вођена личним емоцијама бележи овај посебан моменат у светској историји. Ганута немогућношћу виђања са најближима, прекоокеанску раздаљину ипак перцепира као близину, захваљујући европском шарму који краси одређени део архитектуре старог града, што јој даје снагу да преброди усамљеност и издржи неизвесност.

Изабране фотографије су део једне прогресивне серије слика, материјални записи једне архитектонске порције града. Оне су производ личног тумачења амбијента. Користећи се светлом попут вајара, ауторка на суптилан начин осликава дух града. За уметницу ови радови представљају фрагмент једног комплексног дискурса, причу која се рађа као жеља да слике постану средство за истраживање простора кроз интроспекцијум, стоји у тексту каталога изложбе који је написала мр историје уметности,  Ивана Сојић.

Подели вест