СУБЈЕКТИВАНА ОСЕЋАЊА ОГОРЧЕНОГ УМЕТНИКА НА ПЛАТНУ! Нова изложба у Продајној галерији
У Продајној галерији од 16. марта имаћете прилике да погледате изложбу Горана Јуреше под називом Trágala perro (Homo sacer) која ће трајати све до 4. априла.
Где се одржава
Продајна галерија
Када се одржава
16. март - 3. април
Нужност визуелног исказа унутрашњих осећаја Јуреша уобличава енергичним гестуалним потезима и аналитичким истраживањем емоција или разлога њиховог недостатка. Безнадежне, грубе форме сирове снаге дефинисане најчешће основним бојама: црвеном, жутом, плавом, као и црном на белој позадини, додатно наглашавају јачину и експресивност израза. Субјективна осећања огорченог уметника који посматра данашње друштво резултирају дубоко емотивним уметничким делима. Иако аутобиографски, радови укључују и политичке, социјалне и културне аспекте јер истражују природу страдања друштва и културе усред хаоса бесконачне транзиције...” Ивона Фрегл, историчарка уметности
Горан Јуреша (1973. Београд) дипломирао је и магистрирао сликарство на Академији уметности у Новом Саду. На истој академији 2019. завршио је докторске студије. Од 1996. излаже самостално и учествује на великом броју колективних изложби и сајмова уметности у Србији, Аустрији, Италији, Украјини, Румунији, Русији, Америци. Током 2003. остварује резиденцијални боравак у Центре Еуропеен д’Ацтионс Артистиqуес Цонтемпораинес у Стразбуру, а 2004. и 2005. у Цитé дес Артс у Паризу. Добитник је WУС АУСТРИА стипендије и неколико награда. Запослен је као редовни професор на Департману за графичко инжењерство и дизајн Факултета техничких наука у Новом Саду. У фокусу радова из сликарско-цртачког циклуса Трáгала перро (назив изложбе потиче од истоименог Гојиног капричоса) је људско тело фрагментирано и стилизовано до граница апстрактног израза. Главни протагониста ових радова ,,мој човек“ како га уметник назива, је не само његов алтер его, већ и саучесник у егзистенцијалном страдању – прогнан, лишен слободе и моћи, без права чак и на аутодеструкцију. Деконструкција форме изведена енергичним гестуалним потезима на сликарским радовима, у колажима прераста у хаотичну реинтерпретацију живљене реалности кроз монтажне и демонтажне поступке.