NUS III V1.0.jpg
промо

промо

Уметнички програм

ИЗЛОЖБА КОЈА УСПОСТАВЉА ДИРЕКТНУ КОМУНИКАЦИЈУ УМЕТНОСТИ И ГРАЂАНА: Шејма Фере и Јелена Радовић делују проширеним медијима који ће бити постављени у галерији Ремонт

12.03.2023.

ИЗЛОЖБА КОЈА УСПОСТАВЉА ДИРЕКТНУ КОМУНИКАЦИЈУ УМЕТНОСТИ И ГРАЂАНА: Шејма Фере и Јелена Радовић делују проширеним медијима који ће бити постављени у галерији Ремонт
Величина слова

У оквиру излагачког формата под називом НУС у галерији Уметничке асоцијаије Ремонт могу се видети радови Шејме Фере и Јелене Радовић.

Где се одржава

Уметничка асоцијација РЕМОНТ


Од 2022. галерија Ремонт реализује нови излагачки формат „НУС“. НУС (изворног значења „Дух, интелект“ али и/или пратећи производ) је простор за успостављање директније комуникације савремене уметничке праксе и грађана. Сваких неколико месеци на прозор ка улици (пешачка зона) и на зид унутрашњег дворишта, постављају се радови рецентних уметника из земље и иностранства, естетски и садржајно осмишљени како би случајном пролазнику приближили савремену уметност.

Тако се од 9. марта у галерији Уметничке асоцијаије Ремонт могу видети радови Шејма Фере Шејме Фере и Јелене Радовић. 

Шејма Фере представља "Дазибау" колаж који је настао методом слободних асоцијација, интуитивним процесом. Кроз захватање слика из штампаних медија, истражује се однос визуелног искуства са језиком и потенцијал алтернативне приче у тумачења света. Пракса Шејме Фере је заснована на прикупљању бесплатних, потрошених материјала, штампаних слика и амбалаже. Развија колаже и инсталације који су позорница за приче о економским условљеностима, нашој фрагментисаној стварности и вишеструкости простора. У својим радовима рефлектује на нестабилност информација савременог доба и апсурдност економије слика заснованих на шаблонима, клишеима, симболима.

Јелена Радовић приказаће рад под називом "Табла са натписом, из серије Шум", која је наменски урађена за НУС и надовезје се на Јеленину старију, али актуелну, серију под именом ШУМ (или : да ли је медиј порука?) коју је развијала у периоду 1999-2010. Радови из ове серије су изведени у различитим техникама и медијима: цртежи, слике колаж, скулптуре, плакати, кутије, мајице, рекламне табле, светлећи &qуот;натписи&qуот;, беџеви, лифлети, налепнице, анимације. Они формом сугеришу препознатљиве просторе за поруке (средства масовне комуникације и маркетинга), али на свима су примењени &qуот;текстови&qуот; непостојећег алфабета. Намера је да се ослобађањем од семантички препознатљивог текста, гледалац доведе у ситуацију да средства комуникације доживи, у почетном тренутку на чисто ликован начин (као странац у земљи чији језик и алфабет не познаје), а затим као поље за нова тумачења. Рад је заснован на чињеници да у време пролиферације текстова у свим облицима долази до дефлације значења.

Подели вест