TRAIN STATIONCASE STUDY O2.jpg
промо

промо

Уметнички програм

ИЗЛОЖБА „ПОСЛЕДЊА ВЕЧЕРА" БИЉАНЕ ЂУРЂЕВИЋ ИСПИТУЈЕ СЛАБОСТИ ДАНАШЊЕГ ДРУШТВА: Вишегодишњи пројекат обухвата сликарство, анимације и графички роман

26.02.2024.

ИЗЛОЖБА „ПОСЛЕДЊА ВЕЧЕРА" БИЉАНЕ ЂУРЂЕВИЋ ИСПИТУЈЕ СЛАБОСТИ ДАНАШЊЕГ ДРУШТВА: Вишегодишњи пројекат обухвата сликарство, анимације и графички роман
Величина слова

У уметничкој резиденцији и галерији Хестиа од 28. фебруара биће постављена изложба слика метнице Биљане Ђурђевић, под називом „Последња вечера".

Где се одржава

Галерија Хестиа


Када се одржава

12. мај


Изложба се бави општом слабошћу друштва изазваном све већом инструментализацијом људског бића од стране индустрије, технологије и медија, како на глобалном тако и на локалном нивоу. „Последња вечера“ наставак је вишегодишњег пројекта „Студија случаја“ који обухвата сликарство, анимације и графички роман, а где је фокус управо на експлоатисаном, уморном телу – нашем заједничком, глобалном телу.

„Последња Вечера“ је постмодерни, готово епски пројекат, лишен митологије и херојских дела. Протагонисти су напустили сцену, а наратив је пригушен нестајањем енергије савременог човека. Простор на сликама заузимају кревет на спрат, столице, столови, дакле, елементи домаћинства. Међутим, реч домаћинство звучи превише топло, асоцира на дом, док су ови елементи хладни, могли би да припадају школама, болницама, фабрикама, психијатријским и свим установама које могу да подсец́ају на затвор, те наравно припадати и самом затвору. Уметница се овде позива и на Фукоово дело „Наџирати и кажњавати“ (1975), приказ историјске промене кажњавања у западним системима у којем аутор прати промене у друштву које су довеле до затвора као доминантне форме кажњавања, а сам затвор повезује са различитим механизмима контроле, установама као што су школе, болнице, фабрике или касарне. Црно-беле, натуралистички интониране слике Биљане Ђурђевић делују на посматрача као сабласна упозорења, управо због одступања створеног снагом медија сликарства, јер се у овом случају искуство не представља директно (Адорно). Управо том индиректношц́у, која се постиже и одсуством боје, уметница жуди да савременом човеку врати осец́ај оваплоц́ења, а све да би тим ахроматским сликарством упозорила на тоталитарне аспекте неолибералног света у коме живимо и покренула нас на промену. Изложба ће бити отворена до 12. маја 2024. уз редовне пратеће програме галерије Хестиа на адреси Топличин венац бр 14. Радно време галерије је од среде до суботе од 12.00 до 18.00 часова.

Подели вест