PRVI PUT BEOGRAĐANI VIDE GDE JE OTIŠAO NOVAC IZ BUDŽETA GRADA: Gradonačelnik Šapić na 4. sednici Skupštine Grada
Rebalans budžeta treba da obezbedi da nam ništa ne nedostaje i da se realizuje sve ono o čemu smo govorili u protekle dve godine, istakao je gradonačelnik Aleksandar Šapić.
Najvažnije je da ne postoji nijedna stvar koja je ugrozila funkcionisanje Grada za ovih godinu dana iako je Grad bio u situaciji u kojoj se nije nalazio prethodnih pedeset godina. Uspeli smo da nastavimo sve projekte, uspeli smo da isplatimo sva socijalna davanja, a upravo je u toku isplata po 20.000 dinara svakome osnovcu i srednjoškolcu, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić na sednici Skupštine Grada.
On je naveo sve one stvari koje nisu postojale pre dolaska ove gradske uprave, a koje se često olako zaboravljaju pre svega u oblasti socijalne zaštite.
– Građani su se do sada pitali gde je otišao novac, a sada se možda po prvi put najviše vidi gde je otišao novac jer svega onoga što nije bilo danas ima iako para u budžetu ima jednako kao i ranije, a troškovi su u međuvremenu porasli. I prvi put im vraćamo, a to sam isto radio i na čelu opštine Novi Beograd – rekao je gradonačelnik.
On je podsetio da je, što se tiče socijalnih mera i davanja, gradski budžet u poslednje dve godine potpuno isti, ali da se uspelo pronaći 150 miliona evra koji su direktno otišli u socijalna davanja.
– Podigli smo plate u javnom sektoru, komunalnim preduzećima, a dodatno smo uvećali plate vaspitačicama u predškolskim ustanovama, na šta je otišlo 2,7 milijardi dinara. Tu je i solidarna pomoć zaposlenima u javnom sektoru, koja je sada izjednačena i za sve iznosi 41.000 dinara. Uvođenje besplatnih vrtića i podizanje subvencija za privatne vrtiće na 33.000 dinara, a bilo je prethodno 23.000 dinara, koštalo nas je 5,5 milijardi dinara. Od momenta kada je sve to uvedeno više to niko nije spomenuo – naglasio je Šapić.
Udžbenici su nas koštali 2,5 milijarde dinara, đačka pomoć četiri milijarde i to su obaveze za koje smo mi preuzeli odgovornost, rekao je prvi čovek prestonice.
–Nastavlja se i besplatna nastava engleskog jezika za sve predškolce, usluge od besplatnih ličnih pratioca, personalnih asistenata do geronto-domaćica i besplatnog ulaska na bazene, sve to plaćamo, baš kao i novogodišnje vaučere za decu od 0 do 19 godina i sve zaposlene u obrazovnom i predškolskim sistemu grada za koje je izdvojeno oko 20 miliona evra. Sve ovo je u okviru 150 miliona evra koje je obezbeđeno iz budžeta grada – naglasio je Šapić.
On je naglasio da će Grad Beograd zadržati i u ovoj godini sve one aktivnosti koje je su trajale i u prethodnoj, 2023. godini.
Kao što ste videli do sada, ne postoji nijedna aktivnost koja je bila ugrožena ili se nije sprovela. Štaviše, upravo je jedna od novih stvari isplata sadašnje đačke pomoći u vrednosti od 36 miliona evra, odnosno po 20.000 dinara svakom roditelju. Ova akcija je u toku i trebalo bi da bude završena sa najkasnije 10-15. oktobra– rekao je Šapić.
Gradonačelnik je istakao da se uveo red u javni gradski prevoz od kada je Grad raskinuo ugovor sa Kent-kardom i sistemom naplate Bus-plus.
– Sećamo se kampanje koja je krenula protiv te odluke, odnosno da će Grad plaćati milione evra odštete za takav potez, te da neće moći da se kupe karta i slične informacije, a da bi samo nakon nekoliko meseci sve utihnulo. Danas Beograđani i gosti prestonice imaju karte nikad jeftinije koje se kupuju putem sms poruka, novac od naplate se vratio Gradu, GPS- sistem je dupliran, a aplikacija nikad bolja.
Postavljene su informativne table i omogućeno plaćanje putem platnih kartica, dok je penzionerima omogućeno da imaju doživotni besplatni javni gradski prevoz, bez obnove svake godine, što je ranije bio slučaj, kao i besplatni prevoz za srednjoškolce – istakao je Šapić.
Kada je reč o privatnim prevoznicima, gradonačelnik je demantovao pojedine medije da se JGP prodaje privatnicima. Podsetio je da su to isti prevoznici imaju od ranije potpisane ugovore sa GSP-om, kao i da su oni integrisani deo javnog prevoza još od kraja devedesetih godina prošlog veka.
–Zašto se ni jedan gradonačelnik do sada nije slikao sa autobusima privatnih prevoznika, pa zato jer ni jedan nije hteo da se slika sa krševima, a koji su mogli da budu stari i do 10 godina. Najveći broj vozila privatnih prevoznika je dolazio kao rashodovana vozila iz Evrope. Sada je ta odluka promenjena i sada moraju da imaju 50 odsto novi vozni park, a za tri godine svih 100 odsto – ukazao je prvi čovek srpske prestonice.
On je istakao da će upravo zbog novih mera do kraja godine na ulicama Beogarada biti 750 novih vozila javnog prevoza, a u naredne dve godine njih 1.300.
– Grad je već kupio 100 novih autobusa na gas, naručili smo dodatnih 150 i za sledeću godinu nameravamo da naručimo još 250 novih autobusa na gas. Cilj je da se u centru grada voze samo nova vozila na gas sa kojim će upravljati GSP. Takođe smo naručili i 25 novih tramvaja, dok je plan da se ukupno naruči između 80 i 100 novih tramvaja i trolejbusa, što će omogućiti da za dve, dve i po godine zanovimo celokupan javni prevoz. To nikada nije uradila nijedna Gradska uprava u tako kratkom periodu – istakao je Šapić i dodao da je odbio da uzima stare švajcarske tramvaje, jer kako je objasnio, Grad Beograd više nije u takvoj poziciji da se krševi voze po ulicama srpske prestonice, dok Beograđani zaslužuju nove tramvaje.
U toku je projekat, dodao je, za postavljanje komunalno-bezbednosnih stanica i postavljanje kamera u 220 osnovnih i 400 vrtića.
– Beograd će biti jedan od najbezbednijih gradova u ovom delu Evrope. Imaćemo jedan od najmodernijih softvera koji uočava oružje i tvrde predmete. Očekujem da ćemo za mesec dana otvoriti nadzorni centar gde će biti povezane sve kamere, a imaćemo i posebne ekipe koje će obilaziti vrtiće i škole – naglasio je Šapić.
Govoreći o uređenju Savske obale Šapić je rekao da će Beograd biti kao i ranije prepoznatljiv po splavovima, ali koji su uređeni, bezbedni, sa prečišćivačima otpadnih voda.
– Mnogi, koji su sada sastavni deo Gradske uprave, nisu verovali da će ova oblast biti uređena, a na kraju smo to zajedno uspeli da izguramo do kraja i ponosan sam na to – naveo je Šapić.
On je rekao da su taksi vozila u gradu bele boje, te da to sada deluje kao usputna stvar, a ranije je bilo nezamislivo.
– Vratili smo naziv „Beogradska arena”, vratili smo grb Grada i treba da ga vratimo gde god je to moguće. Broj 11 0 11 ima desetostruko više poziva i jedini smo u ovom delu Evrope koji ima jedan, centralizovan, broj telefona. Na tome i dalje radimo, ali je svakako značajno efikasnije i uspešnije. Nastavili smo rekonstrukciju ulica, a u poslednje dve godine rekonstruisali smo najveći broj ulica ikada u ovako kratkom vremenskom periodu – naglasio je gradonačelnik.
Prema njegovim rečima, u toku je priprema za jedan od najvećih saobraćajnih projekata u poslednjih 50 godina, a to je izgradnja novog mosta i tunela.
– Ova Gradska uprava će učini sve da projekat tunela radi paralelno sa mostom. Ovo će u potpunosti da promeni saobraćajnu sliku grada, smanjiće gužve u saobraćaju i zagađenje za 12 procenata. Proširujemo bulevare, a Karađorđeva ulica treba da postane magistralni prsten i da preseče ulazak u centar grada, te da ulazak u centar grada ne bude samo Terazijski tunel. Moramo da se prilagođavamo razvoju Beograda i sve to i radimo brže nego ikada ranije. Do kraja godine imaćemo 2.500 parking mesta, završena je garaža Pinki, radi se garaža u Vlajkovićevoj, započeti su radovi na garaži kod Hrama Svetog Save. Nastavićemo sa izgradnjom 11 vrtića za koje očekujem da će biti gotovi u ovoj godini i spremamo poseban projekat za vrtiće. Takođe, nastavićemo sa izgradnjom vodovoda Makiš-Mladenovac, rekonstrukcijom Trga Nikole Pašića, radi se i Hitna pomoć, a u toku su radovi kod Hrama Svetog Save. Uskoro se završavaju pijace u Obrenovcu, Lazarevcu – naglasio je prvi čovek Beograda.
Fotografije možete preuzeti ovde
Video-materijal možete preuzeti ovde.
Izvor: Beoinfo