НОВА АУТОБУСКА СТАНИЦА БИЋЕ ПРАВА „САОБРАЋАЈНА КАПИЈА”, НЕ САМО БЕОГРАДА ВЕЋ И ЧИТАВЕ СРБИЈЕ: Шапић на отварању Централне београдске аутобуске станице
Градоначелник Александар Шапић присуствовао је данас званичном отварању Централне београдске аутобуске станице на Новом Београду и том приликом најавио да ће се од понедељка у пуном капацитету сав аутобуски саобраћај преселити на ту локацију, а да је тиме испуњено дато обећање да ће до краја септембра нова аутобуска станица Београд почети са радом.
Он је подсетио на све проблеме који су узроковали да градња станице стоји пет година као и, како је рекао, на запетљану ситуацију са старим руководством БАС-а, коју је затекао када је дошао на место градоначелника.
– Ми се данас налазимо на простору који свима нама може да буде на понос, на месту које ће да опслужује читав град и које ће бити једна права „саобраћајна капија”, не само Београда већ и читаве Србије – истакао је Шапић.
Градоначелник је најавио да ће се ових дана расписати тендер за израду велике станичне зграде која ће имати пословни простор, велики трг и још много пратећег садржаја.
– Паралелно ће се градити и железничка зграда, а до 2027. године имаћемо два велика објекта која ће бити спојена топлом везом. Ово ће заиста бити место на којем ће на дневном нивоу пролазити на десетине хиљада путника и зато ми је изузетно драго да смо на обострано задовољство успели да приведемо крају оно што је у једном моменту деловало као нерешиво – истакао је први човек Београда.
„Ово ће заиста бити место на којем ће на дневном нивоу пролазити на десетине хиљада путника и зато ми је изузетно драго да смо на обострано задовољство успели да приведемо крају оно што је у једном моменту деловало као нерешиво.”
Он је рекао да ће од понедељка кренути да се сређује део града где је до сада била главна аутобуска станица, те да ће се градити нови парк, гаража, а радиће се и на спајању Карађорђеве са Савском улицом јер тај део града мора да буде далеко транзитно прометнији.
До 2027. године добијемо нови мост чије ће име, надам се, бити 'Нови српски мост'."
– Тек су се сада потпуно стекли услови да можемо да затворимо Стари савски мост, јер највећи број људи који га је користио то је радио због аутобуске станице. Зато очекујемо да суштински већих саобраћајних проблема нећемо имати јер пребацивањем читавог аутобуског саобраћаја на Нови Београд не само да измештамо гужве из центра града већ стварамо услове да започнемо радове на овом мосту, те да овде до 2027. године добијемо нови мост чије ће име, надам се, бити „Нови српски мост”. И зато остајем при тврдњи да град Београд, до краја мандата ове градске управе, за две-три године по много чему неће бити ни налик ономе што је данас – нагласио је Шапић.
„Ми се данас налазимо на простору који свима нама може да буде на понос, на месту које ће да опслужује читав град и које ће бити једна права „саобраћајна капија”, не само Београда већ и читаве Србије”
До краја мандата ове градске управе, за две-три године, Београд по много чему неће бити ни налик ономе што је данас."
Градоначелник је рекао да се нова станица простире на 31 хиљаду квадратних метара, има 65 перона, као и простор за одласке и доласке аутобуса.
– Направљено је посебно проширење из Улице Јурија Гагарина, отворене су и посебне линије, о чему ће грађани бити благовремено обавештени, а које ће наменски додатно саобраћати ка аутобуској станици. Потрудићемо се да средствима јавног информисања доставимо што више информација као би грађани били упознати. БАС је штампао флајер који ће бити дељен на новој станици, старој станици, а у договору са органима Општине Нови Београд и ова општина ће делити те флајере. Приоритет нам је био да пребацимо аутобуски саобраћај и све оно што је неопходно како би се он квалитетно одвијао – рекао је Шапић и том приликом захвалио свима који су учествовали на овом за град изузетно важном пројекту, те поручио да се, када је циљ заједнички и када нешто жели да се уради, онда у томе и успе.
Шапић је истакао да је измештањем аутобуске станице на Нови Београд направљена реорганизација, те ће тако девет линија из Гроцке, Младеновца и Сопота долазити Авалским путем, а линије из Младеновца које долазе ауто-путем ће моћи Газелом да прођу директно до станице. Линија 860 ће ићи до Београда на води, док ће остале из других насеља Обреновца долазити преко Моста на Ади, а линије 580 и 581 из Лазаревца ће са стајалиштем код Сајма ићи преко Газеле.
– Овде иначе већ имамо аутобусе 85, 89, 94, 95, Е6, 60, 67, 93 и друге, као и трамваје 7, 9, 11, 13, а учинићемо све да грађане обавестимо што квалитетније о свим могућностима за што бољу повезаност. Стара аутобуска станица је по свим параметрима била неусловна и није могла да прати развој Београда. Мислим да ће повезаност бити добра, а у наредне две године, изградњом новог моста, проширењем булевара и другим саобраћајним решењима, она ће бити још сврсисходнија и ефикаснија. За који месец ћемо бити и на стајалишту „Југ”. Пројекат је урађен и спроводи се у договору са БАС-ом, што ће такође бити велики искорак који до сада није постојао, а касније ћемо то исто да урадимо на још неколико места у граду – рекао је Шапић, подсетивши да је испуњено дато обећање да ће до краја септембра аутобуска станица Београд бити спремна за саобраћај.
Генерални директор БАС-а Бобан Ковачевић је рекао да аутобуска станица, по много чему једна од кључних тачака било ког великог града, почиње да ради на задовољство свих корисника. Он је појаснио на који начин ће грађани моћи да дођу на паркинге за долазне и одлазне пероне, те на који ће начин моћи да приђу станици како би преузели пакете и пошиљке.
Видео-материјал можете преузети oвде.
Извор: Беоинфо