У ПОСЛЕДЊИХ НЕКОЛИКО ДЕЦЕНИЈА НИЈЕ ПОСТОЈАЛА СОЦИЈАЛНО ОДГОВОРНИЈА ГРАДСКА УПРАВА ОД САДАШЊЕ: Градоначелник Шапић за РТС
Политика социјалних мера и изградња великих инфраструктурних пројеката ради решавања деценијама нагомиланих саобраћајних проблема акценти су у раду градоначелника Београда Александра Шапића, који је данас сумирао резултате за протекле две и по године, односно 111 дана новог мандата.
– У последњих неколико деценија није постојала „социјалнија” Градска управа и успели смо да обезбедимо између 150 и 200 милиона евра годишње, које кроз различите социјалне мере дајемо Београђанима. Истовремено, ниједна ствар која је раније постојала данас не недостаје. То се у управљању финансијама зове рационализација, организација и постављање приоритета, али и коришћење политичког ауторитета да се „исеку” непотребни трошкови – рекао је Шапић за Радио-телевизију Србије.
Током претходне деценије наш главни град добио је више од 250 хиљада аутомобила и урбанистички се знатно променио због развоја појединих делова. Све су то разлози да решавање нагомиланих саобраћајних проблема такође буде у фокусу, навео је Шапић.
– Трудим се да „тровачку” атмосферу која влада у нашем друштву и медијима оставим са стране јер знам да ће на крају остати само резултат и оно што се конкретно види, а то некада није лако. Када је реч о капиталним пројектима, неке ствари зависе од Града Београда, а неке не. Највеће капиталне пројекте одувек је у главном граду финансирала Влада Србије, па тако и предстојеће, међу којима је метро као кључни национални пројекат. Према информацијама које имам, све иде својим током и надам се да ћемо прву линију добити у року који је планиран. Али оно што до тада треба да се уради тиче се уклањања Старог савскоги изградњу новог српског моста на тој локацији – казао је градоначелник.
Шапић је подвукао да су предузете све мере како би саобраћај што боље функционисао током уклањања Старог савског моста. Осим кружних токова који су урађени у Новом Београду, проширене су и бројне улице како би се припремило уклањање овог моста.
– У последње две године, по питању саобраћајних решења, урадили више него у претходних двадесет, а и даље настављамо да радимо. Не постоји град на свету, величине Београда, у којем живи два милиона људи и који нема метро, а да се брже пролази него код нас. Интензивно радимо на томе да људи што мање осећају загушења која ће бити све већа јер се енормно повећава број аутомобила – рекао је Шапић.
Знам да ће на крају остати само резултат и оно што се конкретно види, а то некада није лако."
Градоначелник је подсетио да је у Новом Београду проширено више улица, као што је вертикала у Булевару Зорана Ђинђића, од кружног тока до Студентске улице која је проширена за једну траку, те од Студентске преко Тошиног бунара, Земунске до улаза у Војвођанску улицу, што се завршава до краја године. Решења се праве и за стари део града како би саобраћај био проточнији. Тако је проширено стајалиште на Зеленом венцу, Карађорђева је учињена поново проходном, а такође се поново у саобраћај пушта и Васина улица.
– Преузећу потпуну одговорност за сва саобраћајна решења у нашем граду, али се нећу консултовати са онима који не прате савремене саобраћајне трендове у великим градовима света и чија су решења застарела. Живимо у времену у којем смо се поделили на ровове, никога не интересује истина. Имам ту врсту слободе и комодитета да ме не интересује дневнополитички маркетинг и рејтинг, те своје знање и искуство могу да искористим у интересу Београђана – рекао је први човек српске престонице.
Шапић дубоко верује да ће Београд у наредне четири године, нарочито са „Експо изложбом” која би требало да буде кулминација, да се промени у мери у којој се није мењао у последњих петнаест година.
– Тада ћемо бити надомак метроа, имаћемо нови српски мост, као и тунел са две цеви. То је идеја на којој сам упорно пре годину и по дана инсистирао, да се веже са изградњом новог моста – рекао је он и додао да се са радовима на изградњи тунела практично започело, јер је у току измештање инсталација.
Пробијање тунела почеће следеће године, када ће „кртица”, која ће ући из Булевара деспота Стефана, изаћи код Економског факултета. Нови српски мост биће отворен почетком 2027. године, а након годину и по дана биће пуштен у рад и тунел, чиме ће суштински бити промењена саобраћајна инфраструктура престонице, најавио је Шапић.
Како је истакао, нада се да ће до краја његовог мандата обновити цео возни парк јавног превоза, а можда и раније, што, како је навео, нико никада није учинио.
– Ја ћу то да изгурам како знам и умем. Драстичне промене су већ урађене, очекујем да ћемо за две и по године имати све нове трамваје, тролејбусе и аутобусе, да ћемо још значајније смањити трошкове јавног превоза према суграђанима, а данас већ имамо најјефтинији превоз у Европи – рекао је и напоменуо да се ред вожње у центру града уредио јер нема могућности за манипулисање од стране диспечера.
Наставићемо са социјалним мерама, али истовремено и никад већим инфраструктурним улагањима, истакао је Шапић.
– То је могуће јер мислим да знам како треба да се квалитетно распореде буџетска средства којима располажемо. То је ствар заната и зато мислим да је важно да, када се бавите локалном политиком, пре него што дођете на то место ипак треба да будете у тој области. Пре него што сам дошао на место градоначелника скоро 13 година био сам у локалној самоуправи, а то су неке ствари које не могу да прођу без реалног знања – рекао је Шапић.
Говорећи о припремама Београда за предстојеће празнике, градоначелник је нагласио да су у последњих годину и по дана појачани програми који се путем различитих манифестација дешавају на београдским улицама, те да Београд треба да буде град који живи читаве године.
– Имаћемо и организован дочек Нове године, као и различите манифестације у оквиру „Београдске зиме” коју организује Град Београд. Све је више туриста, мислимо да Београд заиста постаје центар, и волим да кажем Њујорк Југоисточне Европе, а у интересу свих нас је да буде што више туриста јер то на крају заврши у џеповима Београђана и у градској каси – закључио је први човек српске престонице.
Извор: Беоинфо